آثار کارتون و کاریکاتور جواد علیزاده، صاحب پردوام‌ترین مجله کارتون و طنز ایران

آثار کارتون و کاریکاتور جواد علیزاده، صاحب پردوام‌ترین مجله کارتون و طنز ایران

به گزارش گلونی هادی حیدری در اینستاگرامش نوشت:

«نقاشی پرتره جواد علیزاده به بهانه شادباش شصت و نهمین سالگرد تولد این استاد تاثیرگذار کارتون و کاریکاتور ایران و به پاس پنجاه سال فعالیت شرافتمندانه از هادی حیدری، شنبه هجدهم دی‌ماه هزار وچهارصد. (بر اساس عکسی از سارا ساسانی)

"<yoastmark

جواد‌ علیزاده صاحب پُردوام‌ترین مجله کارتون و طنز ایران، یعنی ماهنامه طنز و کاریکاتور است که از سال هزار و سیصد و شصت و نه تا به حال منتشر می‌شود.

علیزاده، کارتونیست‌های زیادی را به این عرصه معرفی کرده و از جمله تاثیرگذاران این هنر است. او زندگی خود را وقف کارتون و کاریکاتور ایران کرده است.

گروه پرشین کارتون در سال نود و هفت، گزیده‌ای از آثار او را که در پنجاه سال فعالیتش خلق کرده بود، در قالب کتاب توسط نشر تاش منتشر کرد.

در این پُست (خبر)، همچنین چند اثر از او به علاوه‌ چند قاب از مراسمی که جمعی از کارتونیست‌ها و طنزپردازان به مناسبت تولد استاد برگزار کرده بودند را مشاهده می‌کنید.

برای این استاد عزیز و بزرگوار، آرزوی سلامتی و طول‌عمر دارم».

گفتنی است جواد علیزاده برنده‌‌ جوایز متعدد و مهمی در عرصه‌ جهانی و داخلی است. این نخستین کتاب جامع استاد علیزاده، پس از نزدیک به پنجاه سال فعالیت حرفه‌ای او محسوب می‌شود.

کتاب برگزیده آثار کارتون‌‌ و‌ کاریکاتور‌ «جواد‌ علیزاده»، پنجمین عنوان از فروست «هنر» نشر تاش است.

پیش از این، کتاب «مینیاتورهای سیاه» کامبیز درم‌بخش از همین فروست به بازار نشر ارائه شده بود که توانست چهار جایزه‌ داخلی و بین‌المللی را از آن خود کند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این کتاب را می‌توانید از این لینک تهیه کنید

پایان پیام

خرید زیتون از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 259873 ساعت خبر : 10:25 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=259873
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات