درخواست هزاران نفر برای تعطیلی بازار پرندگان وحشی فریدونکنار

درخواست هزاران نفر برای تعطیلی بازار پرندگان وحشی فریدونکنار

به گزارش گلونی گروهی از دوستداران طبیعت، محیط زیست و حیوانات با راه‌اندازی کارزاری از رئیس قوه قضاییه و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خواسته‌اند بازار پرندگان وحشی فریدونکنار را تعطیل کنند.

در متن این کارزار که تا امروز بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ نفر آن را امضا کرده‌اند آمده است:

«سالیان طولانی است پرندگان مهاجر در فصل زمستان از نقاط دور و نزدیک این کره خاکی به ایران می‌آیند تا در تالاب‌های اطراف شهر فریدونکنار، فصل زمستان را بگذرانند. پرندگانی که نام اکثر آنان در لیست در معرض خطر سازمان IUCN قرار دارند و طبق مفاد آیین‌نامه‌های کنوانسیون‌های جهانی که ایران هم در آن عضویت دارد، مسئولیت حفاظت از این جانوران با دولت ایران است.

متاسفانه در شهرستان فریدونکنار، علاوه بر شکار حیوانات حفاظت شده، در بازار پرندگان این حیوانات به صورت زنده و یا کشته شده و در معرض دید عموم به فروش می‌رسند.

لذا تقاضا می‌شود بر اساس موارد ذیل نسبت به تعطیلی بازار پرندگان وحشی فریدونکنار اقدام نمایند:

الف- پرندگان فوق‌الذکر تحت حفاظت جهانی قرار دارند (گونه در معرض خطر) و شکار آن‌ها در تمامی دنیا ممنوع می‌باشد.

ب- بر اساس بند پ ماده ۴ قانون شکار و صید، حفظ و نگهداری شکارگاه‌ها و فضای حیاتی جانوران وحشی و حمایت از آن‌ها در برابر گرسنگی، تشنگی، صید و شکار بی‌رویه و… از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است. (متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست در این مورد بسیار اهمال نموده.)

ج- تخلف بارز شکار حیات وحش حفاظت شده به صورت تجاهر و تظاهر در بازار فریدونکنار انجام می‌شود که این خود جرم دیگری بر تخلفات قبلی می‌افزاید.

لذا ما امضاء کنندگان متن فوق خواستاریم با این تخلفات محرز و منافی قوانین شرع و عرف به شدت برخورد شده و مجددا تقاضای تعطیلی بازار پرندگان فریدونکنار را داریم.»

این کارزار تا تاریخ دوم اسفند ماه در این آدرس اینترنتی در حال جمع‌آوری امضاست.

پایان پیام

خرید عروسک از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 258642 ساعت خبر : 3:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=258642
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات