تله کابین توچال با جان مردم بازی نکند

تله کابین توچال با جان مردم بازی نکند

به گزارش گلونی فرشید ترکاشوند در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

در فصل سرما، یکی از خطرناک‌ترین و پر حادثه‌ترین مسیرهای کوهستانی در ایران فاصله قله توچال تا ایستگاه هفت تله‌کابین توچال واقع در ارتفاع چهار هزار متری تهران است.

اسم این فاصله هولناک را خیلی وقت است گذاشته‌ام فاصله مرگ!

اکثر قریب به اتفاق کشته‌شدگان توچال در همین فاصله دچار حادثه شده‌اند چرا که به محض آنکه چند قدم از قله توچال و جان‌پناه اردلانش به سمت ایستگاه هفت تله‌کابین به حرکت درآمده‌اند و روی خط‌الراس توچال به ایستگاه هفت تله‌کابین قرار گرفته‌اند، جان به جان آفرین تسلیم کرده‌اند…

این خط‌الراس یک پهنای یک متری و از دی ماه به بعد نیم متری دارد.

در فصل سرما سمت چپ آن یک یخچال چند صد متری تشکیل می‌شود، سمت راست آن نیز یخچال چند صد متری دیگری… وقتی این قضیه را بگذاریم در کنار مه‌آلود شدن و باد و بورانی شدن وقت و بی‌وقت‌اش در فصل سرما، راز و رمز تلفات بالای این نقطه برملا می‌شود…

کافی است از روی خط‌الراس مورد اشاره دو سه قدم به سمت چپ یا راست منحرف شد این همان و سقوط در یخچال‌های مذکور و به بار آمدن مرگی دلخراش همان…

تله کابین توچال با جان مردم بازی نکند

با این اوصاف اگر تا الان فقط کوهنوردانی در این مسیر در وادی خطر قرار می‌گرفته‌اند که انرژی فرود با پا نداشته‌اند و به امید تله‌کابین خود را به قله توچال می‌رسانده‌اند، اخیرا با پدیده وحشتناک دیگری روبه‌رو شده‌ایم.

نه اینکه گرفتن عکس یادگاری با جان‌پناه اردلان واقع در قله توچال مد شده است! مردم ازهمه جا بی‌خبر با ماشین خود را به ولنجک می‌رسانند.

سپس خانوادگی سوار تله‌کابین می‌شوند و تا ایستگاه هفت بالا می‌آیند سپس از ایستگاه هفت با ابتدایی‌ترین تجهیزات ممکن و نیز کمترین سطح آمادگی بدنی راهی قله توچال می‌شوند…

طی هفته‌های اخير من بارها با چشم خودم دیده‌ام گروه‌های خانوادگی‌ای را که خانم خانه در حالی که چادر به سر یا مانتو بر تن داشته، پدر خانواده بچه دو سه ساله و در یک مورد نوزاد چند ماهه‌اش را در بغل داشته از ایستگاه هفت به سمت قله توچال در حرکت بوده‌اند.

تاسف‌بار اینکه هر بار تا آمده‌ام راهنمایی کنم برگردند، مورد آماج کلماتی نظیر به شما چه؟ به خودمان مربوط است، قرار گرفته‌ام!

برسد به دست آقایان پول پرست تله‌کابین توچال که برای انباشت پول بیشتر در کیسه‌های گل و گشادشان، حتی نوزاد چند ماهه را اجازه می‌دهند تا ایستگاه هفت بالا بیاید و از آنجا نیز این نوزاد از طریق بی‌تدبیری حیرت‌انگیز پدر از همه جا بی‌خبرش به سمت قله توچال و خط‌الراس مرگ سوق یابد….

پایان پیام

خرید برنج ایرانی از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 259063 ساعت خبر : 9:52 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=259063
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات