رهاسازی فاضلاب در کشف رود و اراضی کشاورزی

رهاسازی فاضلاب در کشف رود و اراضی کشاورزی

به گزارش گلونی محمد حسام مسلمی در خراسان نوشت: ماجرا از آن جا آغاز شد که تصمیم گرفتیم ببینیم بعد از چندین بار وعده برای سامان‌دهی کشف رود و احداث تصفیه خانه، چه اتفاقی افتاده است، قدم به مسیر کشف رود گذاشتیم، البته قبل از اینکه حرکت کنیم، موضوع بازدید از تصفیه‌خانه سپتاژ را به اطلاع سلطان احمدی دبیر کارگروه سامان‌دهی کشف رود رساندیم و بعد از این تماس تلفنی راهی منطقه مد نظر شدیم.

 

در محل ورودی که تصفیه خانه سپتاژ  در آنجا احداث می‌شود از نگهبان خبری نبود، تانکرهای حامل فاضلاب هم پشت سر هم در حال تردد بودند، به محلی رسیدیم که تانکرهای فاضلاب یکی‌یکی فاضلاب‌ها را در دل رودخانه رها می‌کردند، این فاضلاب‌ها به اراضی کشاورزی هدایت می‌شدند، جایی که انواع صیفی در آن جا کشت می‌شود.

عکاسان در فضای متعفن مشغول تصویربرداری از این فاجعه زیست محیطی در چند کیلومتری مشهد بودند اما افرادی که خود را ماموران حراست اداره آب و فاضلاب مشهد معرفی کردند با بیان این که کار شما غیر قانونی است، اجازه ادامه کار را ندادند.

کجای دنیا به تصویر کشیدن یک معضل زیست محیطی غیر قانونی است؟

به هر حال ماموران حراست آب و فاضلاب مشهد با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند، بعد از دقایقی پلیس از راه رسید و با گرفتن مدارک راننده و خبرنگار روزنامه از آنها خواست به پاسگاه رضویه بیایند.

یا دوربین‌ها را تحویل دهید یا شما را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم

بعد از حضور خبرنگار ما در پاسگاه یکی از افرادی که خود را از ماموران حراست آب و فاضلاب مشهد معرفی می‌کند، وارد پاسگاه می‌شود، او از سه عکاس می‌خواهد دوربین‌هایشان را تحویل او دهند و تهدید می‌کند اگر این کار را انجام ندهید از شما به مراجع قضایی شکایت می‌کنیم که از منطقه فوق امنیتی تصویربرداری کرده‌اید.

عکاس‌ها دوربین خود را تحویل ندادند، مامور حراست با تلفن با فردی صحبت می‌کند و سرانجام خبرنگار و عکاسان را به اداره آب و فاضلاب مشهد می‌‌برد و عکس‌های گرفته شده از فاجعه کشف رود را پاک می‌کند.

عکس‌های گرفته شده از بلایی که بر سر مردم و سلامتی‌شان وارد می‌شود، پاک شد اما این عکس‌ها در حافظه ۲۰ ساله ما مانده است. روزنامه خراسان همچنان پای کار است تا بالاخره کشف رود سامان یابد، در روزهای آینده گزارش مفصلی در این باره و اقداماتی که متولیان انجام داده و نداده‌اند، منتشر خواهیم کرد.

انسان نخستین در ایران و قصاب های چند میلیون ساله

پایان پیام

کد خبر : 261029 ساعت خبر : 1:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=261029
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات