برخورد قاطعانه قانونی با غذارسانان به سگ و گربه، یک ضرورت اجتماعی است

برخورد قاطعانه قانونی با غذارسانان به سگ و گربه، یک ضرورت اجتماعی است

به گزارش گلونی عباس محمدی در صفحه شخصی‌اش نوشت:

آگاهی‌رسانی، ترویج فرهنگ بهداشت و حفظ محیط زیست، و کار اقناعی به حد ضرورت انجام شده است (که البته باید برای مردم عادی ادامه یابد). امروزه غذارسان‌های حرفه‌ای که به شکل سازمان‌یافته این کار را انجام می‌دهند، به گستاخی و تهدید کردن و توهین و لج‌بازی روی آورده‌اند.

شکایت به مراجع قضایی، هم از دار و دسته‌های بی‌اعتنا به قانون و هم از دستگاه‌های مسوول در جمع‌آوری حیوانات ولگرد، راهی است که باید فعالان محیط زیست و کنش‌گران اجتماعی پیش بگیرند.

غذارسانان به سگ و گربه

یکی دیگر از ادعاهای حامیان دروغین حیوانات: «طبیعت ایران مشکلات زیادی دارد، چرا به آنها نمی‌پردازید؟!»؛ این یک مغالطه‌ بزرگ است و فقط توجیهی است

برای ادامه دادن تخلف‌های خودشان در سایه‌ی تخلف‌های دیگر. معضل سگ و گربه و دیگر گونه‌های مهاجم، یکی از مشکلات مهم محیط زیست کشور است که حامیان دروغین یا اشتباهکار، نسبت به آن تجاهل می‌کنند.

در ایران هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر، قوانین و مقررات متعددی هست که بر پایه‌ آنها غذارسانی به حیوانات ولگرد یا رهاسازی سگ و گربه در محیط‌های طبیعی و فضاهای عمومی شهری را می‌توان جرم تلقی کرد، اما مسوولان مربوط، در اِعمال این قانون‌ها قصور دارند و این امر، بعضی اشخاص را که در حال ضربه زدن به بهداشت عمومی و محیط زیست کشور هستند، متجاهر کرده است.

ماده‌ ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی که هر اقدام تهدیدکننده‌ بهداشت عمومی را جرم انگاشته، بند ۱۵ ماده‌ ۵۵ قانون شهرداری‌ها که جمع‌آوری حیوانات مریض و مضر و ولگرد را وظیفه‌ شهرداری‌ها قرار داده، بند ۱ ماده ۱۰ اساسنامه دهیاری‌ها که «دفع حیوانات مبتلا به امراض واگیر، بلاصاحب یا مضر» را از وظایف دهداری‌ها تعیین کرده، «دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد» مصوب ۱۳۸۷ وزارت کشور، و «شیوه‌نامه‌ نظارت بر نحوه نگهداری سگ‌های گله و نگهبان» تدوین‌شده توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور… بخشی از مقررات ناظر بر موضوع حیوانات ولگرد است که باید اِعمال شود اما تا حد زیادی معطل مانده است.

طبیعت ایران از عامل‌های بسیاری در رنج و سختی است، موضوع حیوانات مهاجم مانند سگ و گربه نیز یک معضل بزرگ و تهدید خطرناک است که مسئولان امر و کنشگران محیط زیست و فعالان امور اجتماعی حتماً باید به آن ورود کنند

ابتذال در حمایت از حیوانات

ابتذال در حمایت از حیوانات؛ سگ مهاجم است

بخش دیگری از ادعاهای حامیان اشتباه کار حیوانات

چند مطلب خواندنی درباره سگ‌های رها شده در طبیعت:

سگ باوفاست اما مضر و خشن هم هست

بیماری های قابل انتقال از سگ به انسان

سگ های اهلی رها شده دشمن جان حیات وحش هستند

سگ ها در برابر حیات وحش

غذا دادن به حیوانات و از بین رفتن تنوع زیستی طبیعی

سگ های بی صاحب و نقش آنها در انقراض حیات وحش

غذارسانی به سگ های ولگرد چرا غلط است

به سگ‌ های رها شده در طبیعت غذا ندهید

تعارض سگ ها با حیات وحش و یک انتقاد

پایان پیام

خرید عروسک از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 260201 ساعت خبر : 12:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=260201
اشتراک در نظرات
اطلاع از
3 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

ضرورت اجتماعی حذف انسان نماهای بد ذات و کینه توز و حیوان ستیزه این یک ضروته

به نظر من حیوان ستیز اصلا آدم نیست
حیوان ستیز باید نابود بشه تا سایر حیوانات در امان قرار گیرند.

ظاهرا در ارایه این مطالب سگهای عشایر از قلم افتاده اند . این سگ ها آفت حیات وحش کشور هستند! سگهای عشایر به واسطه خوی و روش خشنی که در برابر سایر حیوانات دارند و حتی انسانها ! به بسیاری از وحوش تا کنون حمله کرده و حتی آنها را کشته اند . در منطقه دنا و زردکوه و حتی سبلان و … هر از چند گاه شاهد کشته شدن یا مصدوم شدن حیوانات دیگر توسط این سگهای عشایر بوده ایم.