فیلم جهان با من برقص؛ تصویر جهانی به عمق مفاهیم فلسفی

جهان با من برقص؛ تصویر جهانی به عمق مفاهیم فلسفی

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی فیلم‌های زیادی هر ساله به بانک سینمایی کشور افزوده می‌شوند که هر کدام با قرار گرفتن در ژانر و سبکی ویژه، به نوعی هویت‌ یافته و شناسنامه‌دار می‌شوند. در این میان اما کمتر آثاری به چشم می‌خورد که در لایه‌های زیرین محتوایی، حامل رنگ و شکلی خاص، از جهان‌بینی فیلمساز خود باشند. جهان با من برقص فیلمی از کارگردان و فیلمنامه‌نویس مطرح کشورمان (سروش صحت)، اثری با چنین مولفه‌های عمیق معنایی است که بی‌شک تماشای آن به مذاق هرمخاطبی خوش نخواهد آمد.

سروش صحت زاده ۱۵ شهریور سال ۱۳۴۴ بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان اصفهانی است که اصالتی نائینی دارد و اهل روستای سلطان نصیر نائین است.

صحت تا ۱۹ سالگی در اصفهان زندگی کرده و پس از پذیرفته شدن در دانشگاه، در تهران ساکن شده است. وی دارای مدرک کاردانی رادیولوژی، کارشناسی شیمی کاربردی و کارشناسی ارشد آلودگی و حفاظت محیط زیست دریا است.

قصه اصلی فیلم جهان با من برقص پیرامون شخصیتی به نام جهان پیش می‌رود که با مرگ فاصله چندانی ندارد و همین موقعیت خاص سبب جمع شدن دوباره دوستانی می‌شود که هر کدام با نوع شخصیت و سبک زندگی منحصر به ‌فرد خود، رنگ و جلوه‌ای تازه به محتوای قصه می‌بخشند.

در این اثر مخاطب تنها با یک فیلم مواجه نیست بلکه در عین وجود قصه‌ای دراماتیک، بیننده شاهد کادربندی‌ و ترکیب رنگ‌های هنرمندانه‌ای از طبیعت است که گویی مخاطب را به تماشای چندین تابلو‌ی نقاشی نشانده است.

فیلم جهان با من برقص

سروش صحت در واقع در جهان با من برقص هنر اول (هنر موسیقی) و سوم (هنر نقاشی) را برای خلق اثری از جنس هنر هفتم (سینما) به کار گرفته و در نهایت محصولی جدید، در سبکی نوین به مخاطب عرضه داشته است.

هر کدام از شخصیت‌های درون قصه، کاراکترهای خاص و متفاوتی به شمار می‌روند که ورای ظاهر شاید ساده خود، حامل دردها، تجربه‌ها و عقده‌های بی‌شماری‌ هستند که در برخورد و تقابل افعال و افکار یکدیگر به زیبایی برای مخاطب برون‌ریزی می‌شوند. این نوع صحنه‌ها بیشتر در قسمت‌هایی دیده می‌شود که شخصیت احسان در آن حضور دارد و به واسطه شخصیت‌پردازی درست و دقیق او که نمایانگر فردی از درون گسیخته و بدبین به زندگی است، فیلم با فراز و فرودهایی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

فیلمساز در کُنهِ جهان با من برقص به زیبایی توانسته، فلسفه‌ مرگ و زندگی را در کالبد تصاویر به تصویر کشد و خالق اثری باشد که هر مخاطب با هر دیدگاه و نوع زیست، آن را متفاوت تفسیر کند.

گفتنی است عنوان این فیلم نیز خود مانند بسیاری از دیالوگ‌ها حاوی چندین معنا و برداشت است که از جمله آنان می‌توان به جهان(شخصیت اول اثر) و هم به، (دنیای مادی) اشاره داشت.

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو  یا نماوا تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده:  هانیه شریعتی

خرید عروسک از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 260827 ساعت خبر : 11:25 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=260827
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات