فیلم کاناپه؛ نمایش گسست چند رابطه

فیلم کاناپه؛ نمایش گسست چند رابطه

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی کاناپه فیلمی کوتاه به کارگردانی اکتای براهنی و محصول سال ۱۳۹۲ است که، در اندک زمان خود مخاطب را با بخشی از دنیای روابط مدرن آشنا، و تصویری سیاه از به لجن کشیده شدن تعهد و وفاداری در این روابط به مخاطب عرضه می‌کند.

موضوع اصلی این فیلم تنش و درگیری‌ میان زن و شوهری است که زندگی‌شان در آستانه فروپاشی است و حالا هر یک با قرار گرفتن در کنار شخص سوم (علیرضا) درصدد بیان واقعیت‌های پنهان این رابطه مسموم‌اند.

کاناپه تنها عنصر فیزیکی ثابت در اکثر صحنه‌های این فیلم کوتاه است که شخصیت‌ها هر یک با قرار گرفتن روی آن، راوی شوربختی زندگی خود می‌شوند.

فیلم کاناپه

این اثر در درون خود مفاهیم اخلاقی زیادی همچون تعهد و رفاقت و… را به چالش کشیده و تنها با دیالوگ‌گویی سه شخصیت، سه نوع رابطه را از سطح تا عمق با فیلمنامه‌ای درست و  حرفه‌ای به پیش می‌برد.

درواقع وجود لوکیشن‌های محدود و عدم وجود کادربندی‌های متنوع، هیچکدام کسالت و از ریتم‌افتادگی اثر را در پی ندارد، چراکه کاناپه عمده موفقیت و دیده شدن خود را مرهون فیلمنامه و پرداخت به جای کاراکترهای داستان است.

فیلم کم‌کم و با بیان روایت جلو رفته و بیننده در هر صحنه بیشتر به ویرانی روابط پی می‌برد. ‌‌آنچه در این اثر بسیار ستودنی است، عدم امکان قضاوت شخصیت‌ها توسط مخاطب است، چراکه هیچ شخصیتی تماما سیاه یا سفید نیست که بتوان حکم به مقصر بودن آن صادر کرد.

در آخرین صحنه بهترین و ناب‌ترین نوع غافلگیری به داستان تزریق شده و فیلم در بالاترین نقطه اوج خود به گونه‌ای به پایان می‌رسد که، فیلم را به تصویری فراموش‌ناشدنی در ذهن مخاطب تبدیل می‌کند!

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده:  هانیه شریعتی

خرید عسل از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 260440 ساعت خبر : 11:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=260440
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات