قسمت یازدهم سریال خاتون و مخاطب راضی
یادداشتی درباره قسمت یازدهم سریال خاتون
به گزارش گلونی مجموعه نمایش خانگی خاتون به نویسندگی و کارگردانی تینا پاکروان در فضا سازی موفق است.
سریالی که دوشنبهها در پلتفرم نماوا منتشر میشود.
برای رسیدن به چنین فضای قابل باوری، به داستان و فیلمنامه، بازیگران، طراحی صحنه و لباس و کارگردانی درست و خوب نیاز است.
پاکروان به این مهمی دست یافته و مجموعهاش مخاطب را با خود همراه میکند.
هرچند که در قسمت نخست به نظر میرسید پاکروان خواسته یا ناخواسته تمایلی به شکل دادن دوربینش به سریال نداشته و از قواعد سینما پیروی میکند.
همچنین مخاطب در قسمت اول با رویداد و بحران ویژهای مواجه نشده و اثر بیشتر به معارفه مشغول است.
اما سریال رفتهرفته جان میگیرد و به یازدهمین قسمت میرسد.
جای قهرمان در سینما خالی است
سینمای ایران دهه شصت خورشیدی قهرمان داشت و تماشاگر با همذاتپنداری خود با آن قهرمان به کاتارسیسی با همان تطهیر و تزکیه نشئهکننده میرسید.
با او شکست و مخمصه را تجربه میکرد و در پایان از پیروزی قهرمان کف میزد، گویی خود به چنین جایگاهی رسیده باشد.
پس از دهه شصت، هدایت شده یا نشده، رفته رفته قهرمان از سینمای ما رفت و مردم روی پرده نقرهای کسی را نداشتند که برایش کف بزنند. سینمای جهان نیز از دهه نود میلادی کوچ کرد و رسید به اکنون.
تماشاگر روی پرده نقرهای سینما، یا تلویزیون، فرقی نمیکند، به دنبال رویاهای خود میگردد. ایشان میخواهد از دنیای پر مشقت خود فاصله گرفته و یله بیندازد روی داستانهای جذاب و آدمی که آنقدر قدرت دارد که یک لشکر بزرگ را خرد و خاکشیر میکند.
سریال خاتون در قسمت یازدهم، اندک و به قاعده از سینمای قهرمانساز آن سالهای خیلی دور وام ظریفی میگیرد.
یک رابینهود پیدا شده که از توانای زورگو میگیرد و به ناتوان میدهد.
خودش را به خطر میاندازد و گروهی را خوشحال میکند.
خاتون، در یازدهمین قسمت، اندکی این لذت همراه شدن با قهرمان را به بیننده میدهد.
سریال خاتون را از نماوا تماشا کنید
نقد این سریال را بخوانید
پایان پیام
نویسنده: نیما نعمتی زاده
خرید عسل از سایتهای معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید
کد خبر : 260197 ساعت خبر : 11:39 ق.ظ