تلاش های جدید برای احیای تالاب جازموریان

تلاش های جدید برای احیای تالاب جازموریان

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که تلاش‌های جدید برای احیای تالاب جازموریان در دستور کار این معاونت است، گفت: «با پیگیری ثبت جازموریان در کنوانسیون رامسر با هدف احیاء تالاب جازموریان به دنبال جذب اعتبارات ملی و بین المللی هستیم».

به گزارش گلونی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان کرمان، جلسه مدیریت تالاب جازموریان با حضور مجتبی ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مرجان شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان روز گذشته در اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان برگزار شد.

ذوالجودی با بیان این که احیاء تالاب جازموریان در دستور کار معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌هاست، گفت: «با پیگیری ثبت تالاب جازموریان در کنوانسیون رامسر با هدف احیاء این تالاب به دنبال جذب اعتبارات ملی و بین المللی هستیم».

مرجان شاکری با ارائه گزارشی از وضعیت تالاب جازموریان و اقدام‌های انجام شده گفت:« با حمایت استاندار وقت توانستیم توجه مسئولان محلی و استانی را درباره وضعیت بحرانی تالاب جازموریان به خوبی جلب کنیم».

وی افزود:«۶۰ درصد حق آبه تالاب جازموریان را چاه‌های غیرمجاز برداشت می‌کنند و هیچ کنترلی بر آنها وجود ندارد و سد جیرفت به عنوان دومین متهم از لحاظ تاثیرگذاری بر تالاب جازموریان می‌توان نام برد».

وی اظهار داشت: «طبق بررسی‌های به عمل آمده از آخرین تصاویر ماهواره‌ای، تالاب جازموریان در حال حاضر ۱۲۰۰ کیلومتر مربع آب دارد».

خاطر نشان می‌شود، مجتبی ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست نیز در دیدار با استاندار کرمان از اهمیت تالاب‌ها سخن به میان آورد و گفت: «مسائل تالاب جوان را نیز دنبال می‌کنیم».

وی به تبیین تاثیر تالاب‌ها بر مسائل اجتماعی، امنیتی، بهداشتی و … پرداخت و اظهار کرد: «منشا برخی از ریزگردها خشکیدگی تالاب‌هاست».

معاون محیط زیست و تالاب‌های کشور با اشاره به اینکه سیلاب‌های جنوب استان را به سمت جازموریان هدایت کنید، تصریح کرد: «جازموریان تنها تالابی است که امسال با باران الهی آبگیری شده اما اکنون آب آن یا جذب یا تبخیر شده است».

درباره تالاب جازموریان بیشتر بخوانید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 262947 ساعت خبر : 1:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=262947
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات