۱۰ اشتباه کار با انواع قهوه ساز که ممکن است مرتکب شوید

۱۰ اشتباه کار با انواع قهوه ساز که ممکن است مرتکب شوید

اگر اهل نوشیدنی قهوه در ابتدای صبح و یا در طول روز باشید، حتما برایتان مهم است آن را با طعم و مزه دوست‌داشتنی و دلخواه سرو کنید. اما اشتباهات کوچک و بزرگی به راحتی شما را از این خواسته لذت بخش دور می‌کند و حتی ممکن است نوشیدنی شما را تلفیقی از قارچ‌های ناخواسته و مزه تلخ کند. این نوشته سعی کرده است این موارد را برایتان بازگو کند.

اشتباه اول و پرتکرار: تمیز نکردن روزانه قهوه جوش

اگر نوشیدن قهوه کار روزانه و پرتکرار شماست، شاید این اشتباه را به میزان زیادی مرتکب شده باشید؛ در شستن قهوه جوش خود تعلل می‌کنید و یا آن را به روزهای بعد موکول می‌کنید. حالا فرقی نمی‌کند یک اسپرسوساز حرفه‌‌ای خریداری کرده باشید و یا به یک موکوپات بسنده کرده باشید. در هر حالت یادتان باشد عدم شستشوی مناسب دستگاه قهوه جوش، باعث ماندن و رسوب کردن روغن قهوه می‌شود که در دراز مدت باعث تلخ شدن قهوه و حتی ایجاد بوی بد در آن می‌شود.

پس اینبار پس از صرف قهوه، اجزا قابل شستشوی قهوه ساز خود را به سینک ظرفشویی منتقل کنید و پس از شستو با آب و مایع ظرفشویی، به خوبی آن را برای استفاده‌های بعدی خشک کنید.

دستگاهی بخرید که تمیز کردن آن آسان باشد

در ادامه صحبت‌های قبل بهتر است این نکته را هم اضافه کنیم؛ اگر دستگاه قهوه ساز می‌خرید، سعی کنید مدل های اسپرسو ساز مباشی را تهیه کنید که امکان تمیز کردن آن نیز آسان باشد. این نوع از قهوه سازها، قیمت مناسبی دارند، انواع متفاوتی از آنها را در بازار خواهید یافت و خرید آنها مناسب با بسیاری از معیارهایی است که برای انتخاب اسپرسوساز در نظر گرفته‌اید.

اشتباه دوم: رسوب‌زدایی قطعات داخلی را فراموش نکنید

۱۰ اشتباه کار با انواع قهوه ساز که ممکن است مرتکب شوید
۱۰ اشتباه کار با انواع قهوه ساز که ممکن است مرتکب شوید

اگر فکر می‌کنید فرایند دم کردن قهوه در دستگاه شما کند شده است، پس زمان رسوب‌زدایی رسیده است. در این حالت، گویی رگ‌های حیاتی دستگاه گرفته شده و باید پاکسازی شوند. اگر اینکار را جدی نگیرید، در ابتدا فقط قهوه تلخ تحویل می‌گیرید و پس از آن، دستگاه به طور کلی از کار می‌افتد.

معمولا مواد رسوب‌زدایی وجود دارد که برای اسپرسو سازها استفاده می‌شود، اگر هنوز امکان استفاده از گارانتی دستگاه خود را دارید، می‌توانید با نمایندگی آن تماس بگیرید تا رسوب‌گیری را انجام دهند. همچنین استفاده از سرکه نیز برای جرم‌گیری روغن قهوه مناسب است. اما در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید، چرا که ممکن است روی فلزهای دستگاه تاثیر منفی داشته باشد.

اشتباه سوم: استفاده نکردن از آب تازه و تمیز

از آنجایی که بیشتر قهوه‌ای که سرو می‌کنید، از آب تشکیل شده است، بنابراین فنجان قهوه شما خوش طعم نخواهد بود اگر آب شما طعم مطلوب نداشته باشد. آب باید “تمیز، بدون بو و رنگ شفاف” باشد. اگر فیلتر آب دارید و یا دستگاه تسویه، حتما از آن برای تهیه آب مورد نظر استفاده کنید.

اشتباه چهارم: خرید مقدار زیادی قهوه آسیاب شده

بهتر است دانه‌های قهوه را خودتان در خانه آسیاب کنید و اگر امکان اینکار را ندارید، هر بار به مقدار محدودی نوع آسیاب شده آن را خریداری کنید. فرقی نمی‌کند چه نوع قهوه خریداری کنید؛ خرید ترکیب قهوه روبوستا و عربیکا، بیشترین مصرف را در میان افراد را دارد و قهوه‌های فوری، سبز مدل‌های دیگر هستند. همچنین می‌توانید آنها را به مدل‌های مختلفی دم کنید. در هر کدام از این حالت‌ها، سعی کنید به میزان محدودی قهوه آسیاب شده خریداری کنید و آن را در ظرف‌های مناسب شیشه نگهداری کنید. همچنین پاکت‌های کاغذی نیز برای اینکار مناسب هستند.

اشتباه پنجم: دانه‌های قهوه را به موقع آسیاب کنید.

۱۰ اشتباه کار با انواع قهوه ساز که ممکن است مرتکب شوید
۱۰ اشتباه کار با انواع قهوه ساز که ممکن است مرتکب شوید

پیشنهاد می‌شود دانه‌های قهوه را درست قبل از اینکه بخواهید آنها را در دستگاه بریزید، آسیاب کنید تا تازه‌ترین و کامل‌ترین طعم را برای دم کردن به دست بیاورید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با انواع مدل آسیاب قهوه نیز در این مطلب آشنا شوید.

اشتباه ششم: استفاده کم از قهوه

اگر می‌خواهید یک نوشیدنی با کیفیت بالا تهیه کنید، باید آن قاشق را سخاوتمندانه پر کنید. به ازای هر ۹ تا ۱۱ گرم آب– حدود دو قاشق غذاخوری – قهوه تازه آسیاب شده نیاز است. ممکن است زیاد به نظر برسد. با این حال، آن را امتحان کنید و از اینکه طعم قهوه خانگی شما ناگهان چقدر بیشتر می شود شگفت زده خواهید شد.

اشتباه هفتم: دم کردن قهوه در دمای نامناسب

وقتی صحبت از آبی می شود که در قهوه جوش خود استفاده می‌کنید، باید به دمای مناسب آب هم دقت کنید. بهترین دمایی که توصیه می‌شود، بین ۹۱ تا ۹۷ درجه سانتیگراد است. در این دما، بهترین کیفیت قهوه به دست می‌آید.

اشتباه هشتم: استفاده از فیلتر اشتباه

اگر از فیلتر کاغذی استفاده می‌کنید، بسیاری از مردم دوست دارند ابتدا مقداری آب جوش روی آن بپاشند تا طعم کاغذی از بین برود. اما در واقعیت تفاوت چندانی در آن وجود ندارد. فقط مهم است که اندازه مناسب را برای دستگاه خود انتخاب کنید تا کیفیت لازم حفظ شود. همچنین می توانید پس از آن فیلتر و خاک را کمپوست کنید!

اشتباه نهم: پیروی از فرمول‌های تائید شده برای تهیه قهوه

از همه اطلاعات فنی که به صورت آنلاین در مورد قهوه‌سازی می‌خوانید، نترسید. می‌توانید قهوه‌ای عالی در خانه درست کنید، و این کار چندان سختی نیست. بنابراین با اندازه آسیاب بازی کنید و طیف وسیعی از انواع دانه قهوه را امتحان کنید تا زمانی که آنچه را که بیشتر دوست دارید، پیدا کنید (خلاقیت مهم است). فرنچ پرس یا موکاپات را هم امتحان کنید.

اشتباه دهم : خرید دستگاه اشتباه در وهله اول

سعی کنید با توجه به نیازی که دارید و طعم‌های مختلفی که در کافی شاپ‌ها امتحان کرده‌اید، دستگاه قهوه ساز مناسب خود را انتخاب کنید تا نتیجه دلخواه را به دست بیاورید. در مورد مخزن دستگاه، نحوه دم کردن قهوه، نوع دانه‌ای که استفاده می‌کند اطلاعات لازم را کسب کنید و پس  از آن اقدام به تهیه دستگاه خود کنید.

با توجه به بودجه خود می‌توانید از یک موکوپات، فرنچ پرس، ظرف مسی مشابه شیرجوش و یا اسپرسو ساز و یا قهوه‌سازهای برقی استفاده کنید. اما اگر در این راه تازه کار هستید، پیشنهاد می‌کنیم با موارد اول شروع کنید.

آگهی در گلونی

کد خبر : 261751 ساعت خبر : 3:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=261751
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات