دادخواهی مردم سراوان از رییس جمهور

دادخواهی مردم سراوان از رییس جمهور

به گزارش گلونی کارزاری با عنوان دادخواهی مردم سراوان از رییس جمهور در سایت کارزار در حال برگزاری است.

موضوع و محوریت این دادخواهی درباره انباشت زباله به شکل غیر استاندارد و ایجاد آلودگی‌های شدید زیست محیطی و به خطر انداختن سلامتی مردم منطقه است که از جانب خانواده‌های ۸۸ شهید سرافراز و تعداد زیادی از جانبازان، آزادگان، ایثارگران، اهالی شریف و ستم دیده سراوان و روستاهای مجاور خطاب به رییس جمهور ارائه شده است.

سال‌هاست که دفن غیر بهداشتی و غیر استاندارد زباله در منطقه سرسبز سراوان سبب آزار و رنج تعداد زیادی از مردم این منطقه و بیش از هشت روستای مجاورش شده است که طی ۳۵ سال گذشته برخی از مدیران استانی نسبت به این موضوع اهمال کاری داشته‌اند.

حتی وعده ساخت و راه‌اندازی نیروگاه ۶۰۰ تنی زباله‌سوز رشت از طرف مسئولان داده شد که تحقق نیافت!

همچنین دپوی زباله به ارتفاع بیش از ۹۵ متر در سایت سراوان سبب لطمات و آسیب‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شده است از قبیل:

· آلودگی شدید آ‌‌‌‌ب‌های زیزمینی و رودخانه‌های اصلی منطقه از جمله دو رودخانه بزرگ گوهررود و زرجوب که از مرکز شهر رشت عبور می‌کند و در نهایت باعث آلودگی تالاب بین‌المللی انزلی و دریای خزر شده است.

· تولید، انتشار و هجوم حشرات که سبب به وجود آمدن انواع بیماری‌ها و باعث مهاجرت مردم منطقه به شهرهای مختلف شده است.

· نابودی ده‌ها هکتار از زمین‌های کشاورزی روستاهای کچا و جوکلبندان.

مردم روستاهای سراوان، کچا، موشنگاه، گلسرک، جوکلبندان، قاضیان، دهبنه، امامزاده هاشم، بهدان و … به جهت رفع این مشکل از امضا کنندگان این درخواست هستند.

منطقه سراوان از توابع بخش سنگر شهرستان رشت است و از قدیمی‌ترین عرصه‌های جنگلی در ایران به شمار می‌رود. دریاچه و پارک جنگلی سراوان در جنگلی به مساحت ۱, ۴۸۷ هکتار قرار گرفته‌اند که ۲۱۰ هکتار آن حفاظت شده است. پارک جنگلی سراوان در گستره طولی ۷,۶۰۰ کیلومتر با عرض شرقی-غربی دو کیلومتر قرار دارد و در سال ۱۳۷۰ این قسمت را به‌منظور بهره‌برداری با عنوان پارک جنگلی، از جنگل سراوان جدا کردند. امید که تا قبل از زوال این منطقه ارزشمند و مناطق اطراف آن، به این درخواست توجه لازم و به صورت جدی اقدامی عملی برای پیشگیری و رفع این معضل صورت گیرد.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: ملیکا طاهری عطار

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 262229 ساعت خبر : 1:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=262229
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات