درخواست توقف استفاده از مازوت

درخواست توقف استفاده از مازوت

به گزارش گلونی کارزاری تحت عنوان درخواست توقف استفاده از مازوت در حال برگزاری است.

شاید بدانید که برای گرم شدن بویلرها در نیروگاه‌های حرارتی از مازوت استفاده می‌شود، اما وارد شدن مازوت و سایر نفت‌های کوره به محیط‌ زیست آثار مختلف و متعددی را به همراه دارد. نفت‌های کوره مثل مازوت تشکیل شده از مواد شیمیایی مختلفی هستند و هر کدام نوعی مخلوط متفاوت از دیگری به شمار می‌آید. وقتی که این مواد به خاک یا آب‌های سطحی می‌رسند، قسمتی از آن‌ها تبخیر می‌شود و بخشی دیگر نیز به علت نشتی مخازن نگهداری آن‌ها در آب و خاک حل خواهند شد.
مواد شیمیایی تبخیر شده این توانایی را دارند تا در اثر تابش نور خورشید به ترکیبات دیگری شکسته شوند. این اتفاق در اثر فعالیت‌های قارچ‌ها و باکتری‌های درون آب یا خاک نیز صورت می‌گیرد. این مواد شیمیایی که در خاک و محیط‌های دیگر موجود هستند قادرند تا در محیط زیست بیش از یک دهه باقی بمانند.
امروزه به دلیل نوعی از زندگی که در آن قرار داریم، ما به شیوه‌های مختلفی در معرض فرآورده‌های نفتی از جمله نفت کوره و مازوت قرار گرفته‌ایم. وجود نیروگاه‌های حرارتی در نزدیکی شهرها و استفاده از مازوت در آن‌ها باعث قرارگیری انسان در معرض ترکیبات حاصل از سوختن ناقص این فرآورده‌ها خواهد شد.
هنگامی که مازوت موجود در هوا را تنفس یا اینکه آب و غذای آلوده را مصرف کنید و همچنین به هنگام تماس با پوست، این مواد وارد بدن می‌شوند. همینطور اگر محل کار یا زندگی شما در نزدیکی کارخانه‌ها و نیروگاه‌هایی باشد که از این سوخت استفاده می‌کنند، مازوت و سایر سوخت‌ها وارد بدن می‌شوند و اثرات مخربی در سلامت افراد به جا می‌گذارند.
به همین دلیل در سایت کارزار از رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست درخواست شده که استفاده از سوخت مازوت در کارخانجات و نیروگاه‌ها کاهش یابد و به تدریج از چرخه‌ی استفاده خارج شوند.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

پایان پیام

نویسنده: ملیکا طاهری عطار

خرید زیتون از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 261064 ساعت خبر : 3:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=261064
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات