سرعت اینترنت موبایل در ایران نزدیک سرعت میانگین جهانی است

سرعت اینترنت موبایل در ایران نزدیک سرعت میانگین جهانی است

به گزارش گلونی سیدجمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در رشته توییتی نوشت:

‏این اطلاعات امروز سایت اسپید‌تست است (در این لینک ببینید). هرچند اطلاعات این سایت بر اساس میانگین متوسط تعداد درخواست‌های سرعت در هر کشور محاسبه می‌شود که به دلیل مشخص نبودن تعداد نمونه‌ها و مکان نمونه‌گیری چندان هم مورد اعتماد نیست اما بر اساس اطلاعات این سایت، سرعت متوسط اینترنت همراه در ایران حدود ۲۳ مگابیت بر ثانیه است که با میانگین جهانی (۲۹.۶) تفاوت چندانی ندارد.

این سرعت در شش‌ماه گذشته (غیر از دو ماه اخیر) رو به بهبود بوده و در آذرماه به ۲۵.۲ مگابیت هم رسیده است.

‏ایران از نظر متوسط سرعت اینترنت همراه از میان ۱۴۰کشور در رتبه ۷۷ قرار دارد و افغانستان، ترکمنستان و یمن به ترتیب در رتبه ۱۳۸، ۱۳۹ و ۱۴۰.

مقایسه مداوم سرعت اینترنت ایران با کشورهای آخر این جدول قیاس مع‌الفارق است و اگر از روی ناآگاهی و بی‌انصافی نباشد حتما پروژه‌ای است برای تخریب.

سرعت اینترنت موبایل در ایران
سرعت اینترنت موبایل در ایران

درست است که همه ما از سرعت فعلی اینترنت رضایت نداریم و دنبال سرعت‌های بالای جدول هستیم و حق هم هم داریم، اما مگر می‌شود کسی با قیاس غیرواقعی، کشور خودش را تخریب کند؟

هرچند سرعت اینترنت موبایل در ایران نزدیک سرعت میانگین جهانی است اما کافی نیست و باید به شرایط ایده‌آل برسد. مهمتر از این بهبود سرعت اینترنت ثابت است که فعلاً در قعر جدولیم اما با اجرای طرح FTTH و صبوری شما و همت خدمتگذاران‌تان در دولت و بخش خصوصی روزبه‌روز وضع‌مان بهتر خواهد شد.

مقایسه سرعت‌ اینترنت
مقایسه سرعت‌ اینترنت

راهکارهایی برای رفع مشکلات وای فای

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 263103 ساعت خبر : 1:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=263103
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات