درخواست استفاده از ظرفیت های فرش دستباف و صنایع دستی ایران

درخواست استفاده از ظرفیت های فرش دستباف و صنایع دستی ایران

به گزارش گلونی کارزاری به منظور درخواست استفاده از ظرفیت های فرش دستباف و صنایع دستی ایران در حال برگزاری است.

قدمت و هنر و زیبایی منحصر به فرد صنایع دستی کشورمان ایران به ویژه فرش دستباف ایرانی بر هیچکس پوشیده نیست. هنر ارزشمندی که در جای جای دنیا خواهان پرشمار ایرانی و خارجی خود را دارد. یکی از ویژگی‌های خاص این محصولات تنوع بسیار و بومی بودن‌شان در هر نقطه از ایران است.

اما در حالی که ظرفیت کشور ما بسیار گسترده و در سطح متعالی است، متأسفانه در سال‌های اخیر ایران در زمینه صنایع دستی جایگاه قابل تعریفی در داخل و دنیا ندارد. طی ده سال اخیر که از عمر صنایع دستی می‌گذرد هیچ برنامه راهبردی و ساختار مدون موثر در حوزه صنایع دستی نداشتیم و اگر متولیان امر تصمیم جدی نگیرند وضعیت از این هم بدتر خواهد شد.

وجود ظرفیت میلیونی تولید کننده فرش دستباف و صنایع دستی در ایران

بالغ بر چندین میلیون نفر در کشور از این راه ارتزاق می‌کنند اما متأسفانه برنامه و بهره‌وری مناسبی برای آن‌ها وجود ندارد. این در حالی است که در حوزه تولید ظرفیت بسیار خوبی داریم که باید بهره کافی و وافی را از آن ببریم. به عقیده‌ی کارشناسان انتقادهایی به عملکرد دستگاه‌های متولی و عدم مشارکت با بخش‌های اثرگذار خصوصی و تصمیم‌ساز در این حوزه وارد است و باید بپذیریم که به جز کسانی که انحصار تصمیمات را در اختیار دارند افراد دیگری هم هستند که با تصمیم‌گیری و ارائه نظرات مثبت خود، وضعیت را به سمت شکوفایی تغییر می‌دهند.

حال جهت برون‌رفت از سیر نزولی یا از بین رفتن ارزشمندترین هنرهای اصیل ایران عزیزمان که در تمامی مناطق و شهر و استان‌ها بسیار اهمیت داشته است و همچنین کشورهای همسایه که از این آشفتگی استفاده و برای از بین بردن این هنر ارزشمند از جمله خروج طراحان و ایده‌پردازان فرش و… تلاش نموده‌اند، در سایت کارزار درخواستی خطاب به رییس جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ارائه شده است. امید که ظرفیت‌های فرش دستباف و صنایع دستی ایران روز به روز شکوفاتر شود و به این درخواست ترتیب اثر فوری داده شود.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: ملیکا طاهری عطار

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 261923 ساعت خبر : 8:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=261923
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات