درخواست هزاران نفر برای تصویب قوانین مجازات برای حیوان آزاری

درخواست هزاران نفر برای تصویب قوانین مجازات برای حیوان آزاری

نبود قوانین مشخص برای جلوگیری از حیوان‌آزاری در ایران باعث شده حیوانات در ایران از امنیت برخوردار نباشند و گواه آن فیلم‌ها و عکس‌هایی است که هر از چندگاهی در شبکه‌های اجتماعی از حیوان‌آزاری منتشر می‌شود.

بر همین اساس عده‌ای با راه‌اندازی کارزاری از رئیس مجلس و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خواسته‌اند برای تصویب قوانین مقابله با حیوان‌آزاری اقدام کنند.

مجازات برای حیوان آزاری

در متن این کارزار که تا امروز نزدیک به ۶ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند آمده است:

«بدینوسیله از مقامات و مسئولین محترم ذی‌ربط درخواست می‌شود که در راستای جلوگیری از وقوع جرم حیوان‌آزاری، قوانین جزایی سخت‌گیرانه‌ای تصویب و اجرا فرمایند.

چنانچه شاهد هستیم، به‌دلیل نبود قوانین مناسب در این‌خصوص، بسیاری از بیماران روانی درمان‌نشده، به آزار حیوانات می‌پردازند بدون اینکه ترسی از جرم خود داشته باشند.

قطعاً این افراد بایستی از جامعه دور باشند و سیستم موظف است نسبت به درمان آنها اقدام نمایند، در غیر اینصورت ممکن است آنان در آینده به انسان‌ها نیز آسیب برسانند.»

این کارزار تا تاریخ ۷ اسفند در این آدرس اینترنتی در حال جمع‌آوری امضاست.

گفتنی است میزان توجه به حیوانات به عنوان عضوی از محیط زیست و محیطی که در آن زندگی می‌کنیم، یکی از موضوعاتی است که اهمیت بسیار دارد و در فرهنگ‌ها و در ادیان مختلف نیز به مهربانی با حیوانات تاکید شده است و مقابله قانونی با آن می‌تواند راهی برای جلوگیری از ادامه‌دار شدن حیوان آزاری باشد.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 262483 ساعت خبر : 4:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=262483
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات