درخواست مبارزه با آفت لورانتوس درختان بلوط منطقه زاگرس

درخواست مبارزه با آفت لورانتوس درختان بلوط منطقه زاگرس

به گزارش گلونی کارزاری تحت عنوان درخواست مبارزه با آفت لورانتوس درختان بلوط منطقه زاگرس در حال برگزاری است.

چندی است که کره زمین با پدیده گرمایش به سبب افزایش گازهای گلخانه‌ای و تغییر اقلیم رو به رو شده که این پدیده برای کشورهایی که از شرایط آب و هوایی گرم و خشک برخوردار هستند مشکلات بیشتری را به بار آورده و به همین خاطر بسیاری از کشورها در پی آن هستند تا به روش‌های گوناگون با این پدیده مقابله کنند و از راه‌حل‌های علمی به جهت حل این مسئله استفاده می‌کنند.

یکی از این راه‌حل‌ها کاشت درخت در طبیعت است که این اقدام سالانه هزینه‌های سنگینی هم از لحاظ کاشت و هم حفاظت از آنان را بر دولت‌ها تحمیل می‌کند. کشور ما نیز متأسفانه در چند سال گذشته با پدیده خشکسالی مواجه شده و بروز پدیده گرد و خاک از کشورهای همسایه به علت عدم پوشش گیاهی به کشور ما نفوذ می‌کند.

حال وجود جنگل‌های انبوه بلوط در پهنه کوه‌ها و جنگل‌های زاگرس به عنوان سدی محکم در مقابل این ریزگردها مقابله کرده و عامل بسیار مهم و تأثیرگذاری در تصفیه هواست. همچنین این جنگل‌ها زیبایی چشم‌نوازی در فصول مختلف سال دارند و سبب دلپذیرتر شدن این نقاط می‌شوند.

اما جای تأسف دارد که این درختان در چند سال گذشته به آفت و بیماری لورانتوس مبتلا شده‌اند. این آفت کسر وسیعی از جنگل‌های زاگرس را در چند استان غرب کشور با خطر نابودی رو به رو کرده و اقدامات دوستداران طبیعت‌ به دلیل گستره جنگل و کافی نبودن اقدامات و عدم همیاری دولتمردان سابق کارساز نبوده است. این درختان با عمری بالغ بر چند قرن در معرض زوال و نابودی قرار گرفته‌اند.

حال از آنجایی که این ثروت ارزشمند به صورت خودرو و طبیعی رشد کرده و اکنون به نسل حاضر به ارث رسیده و ما نیز باید برابر قانون اساسی و قوانین موضوعه به حفاظت از منابع طبیعی به عنوان وظیفه‌ای عمومی و همگانی بپردازیم، در سایت کارزار از رییس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، رییس سازمان منابع طبیعی کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی درخواست شده که دولت با اختصاص بودجه مناسب و بسیج امکانات عمومی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه ملی و رسانه‌های دیداری و شنیداری به مقابله با این آفت پرداخته و یک بار برای همیشه آن را ریشه‌کن کنند.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: ملیکا طاهری عطار

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 264635 ساعت خبر : 10:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=264635
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات