احیای میانکاله در دستور کار اصلی دولت قرار گرفت

احیای میانکاله در دستور کار اصلی دولت قرار گرفت.

به گزارش گلونی علی سلاجقه روز جمعه در حاشیه بازدید رئیس‌ جمهور از تالاب بین‌المللی میانکاله به خبرنگار ایرنا افزود: «رئیس‌ جمهور محترم پس از بازدید منطقه دستور دادند کارهای عملیاتی مورد نیاز برای حفاظت و احیای تالاب میانکاله در دستور کار قرار بگیرد.»

وی بیان داشت: «آیت‌الله رئیسی در این بازدید هم بر انجام پمپاژ آب و هم اجرای کانال ۲۰ کیلومتری برای اختلاط آب تاکید کردند. تامین تجهیزات و زیرساخت‌های  اطفاء حریق میانکاله نیز مورد تاکید رییس‌جمهور قرار گرفت.»

رییس‌ جمهور هفته گذشته نیز در سفر به گلستان از  تالاب میانکاله در محدوده مرزی این استان بازدید کرد و به جزیره آشوراده رفت.

آیت‌الله رییسی در سفر به مازندران قرار است دیداری با نمایندگان تشکل‌های محیط زیستی استان نیز داشته باشد.

تالاب بین‌المللی میانکاله در شرق مازندران دارای ۴۰ هزار هکتار مساحت آبی است که از دهستان میانکاله در شهرستان بهشهر تا آشوراده در استان گلستان گسترده است.

این منطقه به دلیل داشتن پهنه آبی مناسب با ذخایر غذایی غنی و آبزیان همه ساله پذیرای بیش از ۳۰ تا ۴۰ گونه از پرندگان مهاجر زمستان گذران و بیش از ۱۰۰ گونه از پرندگان بومی آبزی و کنارآبزی است.

این تالاب با داشتن پناهگاه حیات وحش به مساحت حدود  ۲۸ هزار هکتار و تنوع گیاهی از جمله درختان سازیل و انار وحشی که تغذیه برخی پرندگان را تشکیل می‌دهد توانست بیش از ۵۰۰ گونه جانوری را در خود جای دهد و به نوعی بهشت پرندگان استان نام بگیرد و با این تنوع زیستی به عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست کره جهان از سوی سازمان‌های جهانی حفاظت از محیط زیست قرار گرفت.

در سفر یک روزه هیئت دولت به مازندران وزرای کشور، آموزش و پرورش، امور اقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان و همچنین معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، معاون رئیس جمهور در امور مجلس، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی را همراهی می‌کنند.

بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده است.

همچنین در نشست شورای اداری مازندران، اعضای هیئت دولت که به شهرستان‌ها اعزام شدند، گزارش‌های کاری خود را از نقاط مختلف مازندران به رئیس‌ جمهور ارائه خواهند داد.

آیت‌الله رئیسی پیش از این به ۱۶ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان و گلستان سفر کرده است.

شانزدهمین مقصد سفر رییس‌ جمهور و هیئت دولت استان گلستان بود که جمعه هفته گذشته انجام شد و مازندران هم هفدهمین مقصد سفر استانی آیت‌الله رئیسی انتخاب شده است.

درباره تالاب میانکاله در گلونی بیشتر بخوانید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 264214 ساعت خبر : 8:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=264214
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات