درخواست جلوگیری از تخریب دانش سرای رشت

درخواست جلوگیری از تخریب دانش سرای رشت

به گزارش گلونی این روزها کارزاری تحت عنوان درخواست جلوگیری از تخریب دانش سرای رشت در حال برگزاری است.

شهر رشت دارای اماکن تاریخی مهم و متعددی است که یکی از آن‌ها بنای تاریخی دانش‌سرای شهر رشت است که تنها دانش‌سرای استان گیلان و از معدود دانش‌سراهای به جا مانده در کشور محسوب می‌شود.

این بنا که قدمتی بیش از ۱۲۰ سال دارد در واقع قسمتی از هویت و فرهنگ شهر رشت و از آثار ملی ایران به شمار می‌رود که با ابراز تأسف چند سالی است به حال خود رها شده و در گذشت زمان به دلایل مختلف قسمت‌هایی از سقف آن تخریب شده و با در نظر گرفتن شرایط جوی شهر رشت، بارش‌های شدید و مداوم در مقاطع مختلف سبب تضعیف بقایای سقف و اجزای گوناگون بنا شده است.

طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، در زمستان ۱۳۹۹ هم بارش‌های شدید و برفی سنگین در انتظار این بناست که با وضعیت فعلی موجود، تخریب کامل سقف و وارد آمدن آسیب‌های جدی به این اثر ملی تاریخی دور از انتظار نیست.

حال در سایت کارزار معماران، شهرسازان، هنرمندان و دوستداران و حامیان فرهنگ، هنر و هویت ملی و شهری شهر رشت با ارائه درخواستی خطاب به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رییس سازمان برنامه و بودجه، استاندار گیلان و نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خواهان این هستند که هر یک به سهم خود به هر میزان که در حوزه کاری مسئولیت و توان‌شان است به فوریت زمینه را برای شروع عملیات حفاظت از بنای تاریخی دانش‌سرای رشت فراهم آوردند.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: ملیکا طاهری عطار

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 264503 ساعت خبر : 9:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=264503
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات