درخواست جلوگیری از احداث معدن شن و ماسه در جنگل های چلاو مازندران

درخواست جلوگیری از احداث معدن شن و ماسه در جنگل های چلاو مازندران

به گزارش گلونی کارزاری مبنی بر درخواست جلوگیری از احداث معدن شن و ماسه در جنگل های چلاو مازندران در حال برگزاری است.

یکی از بی‌شمار نقاط زیبا و دل‌انگیز موجود در کمربند طبیعی و سرسبز نوار شمالی کشورمان، روستای چلاو آمل در استان مازندران است.

دهستان چلاو، در ۲۵ کیلومتری آمل روی نقشه ایران قرار دارد. اگر از تهران عازم سفر باشید، باید از جاده هراز عبور کنید تا به این دهستان برسید. چلاو در حقیقت مادری است که چند روستای دیگر به نام‌های پاریمه، پاشاکلا، نجار محله، تیار، گنگرج کلا، چمه بن، زرخونی، سنگچال، لهاش، الیمستان و امامزاده قاسم را در کنار هم جمع کرده است.

این روزها اعتراضات مردمی از گوشه و کنار فضای مجازی به سمع و بصر رسیده که حاوی هشداری از آسیب جدیدی به منابع طبیعی مازندران است که از نظر کارشناسان ذی‌ربط در صورت عدم کنترل، منجر به خلق فاجعه برای محیط زیست این استان می‌شود.

صدور یک مجوز جدید معدن شن و ماسه در منطقه چلاو، اعتراض مردم بومی و دوستداران محیط زیست را در پی داشته است. حتی طبق بررسی‌های انجام شده محل و روند صدور مجوز برای احداث معدن در این منطقه نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته.

به گفته کارشناسان محیط زیست، جایی که مجوز جدید فعالیت معدنی برایش صادر شده است پیش از این سه معدن فعال شن و ماسه در آن وجود دارد و به اندازه کافی خسارت از جانب معادن به محیط زیست وارد می‌شود و فعالیت این معدن علاوه بر زیان‌های متعددی که در بر دارد، حداقل به دو کیلومتر راه دسترسی نیاز دارد که باید از داخل جنگل‌های هیرکانی عبور کند.

حال در سایت کارزار درخواستی از جانب جمعی از ساکنان دهستان چلاو و همچنین حامیان محیط زیست در سراسر کشور خطاب به رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و رییس فراکسیون محیط زیست مجلس ارائه شده است که خواهان ممانعت از احداث معدن شن و ماسه در جنگل‌های چلاو هستند.

احداث هر معدنی در محدوده جنگل‌ها باعث آسیب دیدن جنگل خواهد بود و آینده زندگی عموم مردم دهستان و استان مازندران را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: ملیکا طاهری عطار

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 264355 ساعت خبر : 10:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=264355
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات