شناسه دار شدن لوازم خانگی کمکی به قیمت و کیفیت می‌کند؟

شناسه دار شدن لوازم خانگی کمکی به قیمت و کیفیت می‌کند؟

به گزارش گلونی ۵۰۰ هزار شناسه کالا در حوزه لوازم خانگی صادر می‌شود.

مهندس اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره این خبر با برنامه گردونه گفت‌وگو کرد.

واردات لوازم خانگی خارجی به این دلیل محدود شد تا بازار لوازم خانگی داخلی جان بگیرد و مصرف کننده ایرانی با قیمت و کیفیت بهتری کالای ایرانی را خریداری کند.

اکبر پازوکی در پاسخ به این پرسش که چقدر این هدف محقق شد و حالا شناسه‌دار شدن لوازم خانگی داخلی و خارجی چه کمکی به مدیریت قیمت و کیفیت محصولات در بازار می‌کند، گفت: «در سال ۹۶ واردات ممنوع شد، به خاطر اینکه دولت حساب کتاب کرد و دید ارزی برای واردات لوازم خانگی ندارد و به این دلیل بود که یک شبه واردات قطع شد و یک بازاری شد برای تولید کننده داخلی که به فکر بیفتد و بتواند حداقل تولیدات خودش را به سطح عرضه جهانی برساند و بتواند با تولیدات خارج از کشور رقابت کند.

شناسه دار شدن لوازم خانگی

شناسه‌دار شدن کالا اول برای قیمت نبود، اول برای این بود که اگر وقتی کالایی وارد نمی‌شود یا کالایی قاچاق است در زمانی که واردات هم بود، کالای قاچاق از کالای داخل کشور که تولید می‌شود و کالایی که از راه قانونی وارد می‌شود، تمیز داده شود.

این شناسه‌دار شدن و کد شناسه گرفتن به این خاطر بود نه به خاطر قمیت کالا.

در مرحله دوم شناسه‌دار شدن کالا که در همان طرح سامانه جامع تجارت بود، برای این بود که کارت فیزیکی گارانتی از روی کالا برداشته شود و به جای آن با همان کد شناسه و کد رهگیری، شما بتوانید با شرکت و خدمات پس از فروش هم تولید کننده و هم وارد کننده ارتباط داشته باشید.

مرحله بعد از آن قرار بود که حالا قیمت‌گذاری هم انجام شود و در قیمت‌گذاری مشخص شود که گران فروشی از کجا صورت گرفته است.

تمام این‌ها مراحلی بود به خاطر اینکه ورود و خروج کالا به داخل کشور چه از طرف تولید کننده و چه از طرف وارد کننده مشخص باشد، احتکار نباشد، گران فروشی نباشد و قاچاق فروشی هم نباشد».

قیمت امروز لوازم خانگی ۳۰ تا ۶۰ درصد گران‌تر

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 263434 ساعت خبر : 11:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=263434
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات