درخواست رسیدگی به وضعیت صنایع آلوده کننده استان های البرز و قزوین

درخواست رسیدگی به وضعیت صنایع آلوده کننده استان های البرز و قزوین

به گزارش گلونی کارزاری تحت عنوان درخواست رسیدگی به وضعیت صنایع آلوده کننده استان های البرز و قزوین در حال برگزاری است.

سال‌هاست که در مسیر رفتن به شمال کشور از آزادراه کرج به قزوین شاهد کارخانه سیمان آبیک که بسیار هم عظیم است، بوده‌ام. طوری که بخش پایین دست و بالا دست کارخانه که در سمت چپ و راست جاده واقع شده است به وسیله کانالی بسیار بزرگ که از روی آزادراه می‌گذرد، متصل شده‌اند.

در این مسیر طولانی علاوه بر کارخانه سیمان، شماری از مراکز صنعتی دیگر از جمله نیروگاه برق شهید رجایی نیز به چشم می‌خورند.

اکنون با در نظر گرفتن شرایط نا به سامان آب و هوایی پیش آمده در چند سال اخیر و خشکسالی‌های متوالی که سبب فرو نشست زمین در دشت قزوین، نظرآباد و ساوجبلاغ شده است، مردم استان‌های البرز و قزوین با ارئه درخواستی در سایت کارزار خطاب به رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و استانداران البرز و قزوین، خواهان این مسئله شده‌اند که نسبت به فیلتراسیون کارخانه سیمان آبیک و نیروگاه برق شهید رجایی قزوین که به وضوح برای تولید برق از سوخت مازوت استفاده می‌کنند و سبب ایجاد آلودگی هوا و آسمان و از بین بردن تمامی ابرهای باران‌زا شد‌ه‌اند، اقدامات عملی لازم را هر چه سریع‌تر انجام دهند.

متأسفانه واحد‌های صنعتی استان‌های قزوین و البرز سبب آلودگی شدید محیط زیست شده‌اند و تاکنون برخورد مناسبی با آنان صورت نگرفته است.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: ملیکا طاهری عطار

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 264500 ساعت خبر : 9:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=264500
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات