موفقیت در گزارشگری مسابقات ورزشی چگونه حاصل می‌شود؟

موفقیت در گزارشگری مسابقات ورزشی چگونه حاصل می‌شود؟

ما نمی‌دانیم معیار گزارشگری قابل قبول را چه کسی نوشته اما می‌توانیم حدس بزنیم چه کسانی آن را نخوانده‌اند.

به گزارش گلونی گزارشگری مسابقات زنده علی الخصوص فوتبال، از آنجایی که با اعصاب مخاطب سر و کار دارد کار حساسی است. از این رو راهکارهایی پیشنهاد می‌دهیم که شاید به موفقیتی دست یابید.

دیگر لازم به ذکر نیست که می‌توان از بعضی راهکارها لقمان‌ِحکیم‌وار استفاده کرد و به نتیجه رسید.

موفقیت در گزارشگری مسابقات ورزشی

در قدم اول وقت‌تان را با حفظ کردن اسامی بازیکنان و سوابق‌شان هدر ندهید، لیست اسامی در اختیارتان خواهد بود. به جای آن روی لحن صدایتان برای اعلام لحظات حساس تمرین کنید.

به خاطر داشته باشید قرار نیست هر کسی را که دوربین نشان می‌دهد بشناسید. چون تا بیاید سرچ کنید تصویر از روی او برداشته شده است. اما اگر فرد مورد نظر را بشناسید به نفعتان است چون می‌توانید صحبت درباره او رفته بیشتری از گزارش را بگذراند.

اگر در بازی صحنه مشکوکی رخ داد، کاملاً نظر خود را بیان کنید و در آخر تاکید کنید این کارشناسان هستند که نظر نهایی را صادر می‌کنند.

همچنین هنگام درگیری‌ها تاکید کنید آنجا شلوغ است و شما نیز نمی‌دانید چه اتفاقی افتاده است. نگران نباشید مخاطبان باور می‌کنند.

در آخر هم سعی کنید وارد زندگی شخصی بازیکنان نشوید به جای آن شماره پیراهن آنها را با نام روی لیست مطابقت دهید. بدانید همین برای مخاطبان کفایت می‌کند. چرا که بیننده باید بداند کدام ‌بازیکن اشتباه کرده و استحقاق سرزنش‌های محترمانه او را دارد.

اگر هم وقت کردید و حواس‌تان به همه موارد ذکر شده بود، نتیجه را زود به زود اعلام کنید تا هم حرفی برای گفتن داشته باشید و هم مخاطبان را از گمراهی نجات دهید.

قسمت‌های دیگر را بخوانید

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 263522 ساعت خبر : 12:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=263522
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات