۵ روش برای ساخت یک سفره هفت سین متفاوت

۵ روش برای ساخت یک سفره هفت سین متفاوت

با شروع سال جدید، همه ما آماده می‌شویم تا با زمستان خداحافظی کنیم و آغاز فصل بهار را جشن بگیریم. نوروز یا روز نو، یک جشن باستانی است که نشان‌دهنده شروع بهار است و در این روز، ما تولد دوباره طبیعت را جشن می‌گیریم.

بخشی از این جشن، دکوراسیون خانه و تمیز کردن آن برای خوشامدگویی به فصل بهار است. بااین‌حال، یک سنت بیشتر از همه در این شرایط اهمیت دارد و آن، چیدن سفره هفت‌سین است. در ادامه با چند روش نوآورانه برای ساختن یک سفره هفت‌سین متفاوت آشنا می‌شوید.

کیک هفت‌سین

اگر وسایل سفره هفت‌سین را به‌صورت کامل ندارید یا در پختن کیک از مهارت زیادی برخوردار هستید، می‌توانید سفره هفت‌سین را به شکل کیک درست کنید. برای این کار کافی است که هفت ظرف را بر روی کیک طراحی کنید و پس از اینکه با فوندانت، سیر، سیب، سکه، سمنو و سایر موارد ضروری سفره هفت‌سین را درست کردید آن‌ها را در ظرف‌های طراحی‌شده بر روی کیک قرار دهید.

می‌توانید آینه و دو شمع را نیز با فوندانت درست کنید و بر روی کیک قرار دهید. یکی از مزایای این ایده سفره هفت سین ۱۴۰۱ این است که می‌توانید پس از تحویل سال نو، کیک را به همراه خانواده میل کنید و در عید آغاز سال نو، دهانتان را شیرین کنید. این ایده شیک بسته به اینکه کیک را با چه طرحی آماده می‌کنید، می‌تواند ایده‌ای سنتی یا مدرن برای هفت سین محسوب شود.

استفاده از شیک‌ترین و زیباترین ظروف موجود در خانه

۵ روش برای ساخت یک سفره هفت سین متفاوت
۵ روش برای ساخت یک سفره هفت سین متفاوت

همیشه لازم نیست برای درست کردن سفره هفت‌سین، پول زیادی خرج کنید و ست هفت‌سین بخرید. شما می‌توانید از شیک‌ترین و زیباترین ظروفی که در خانه دارید، سفره هفت‌سین مجللی بسازید. این روش ساخت سفره هفت‌سین به‌خصوص برای نوعروسان ایده مناسبی است.

برای ساخت آن از رنگ‌هایی مثل نقره‌ای، طلایی یا صورتی کم‌رنگ استفاده کنید تا سفره هفت‌سینتان پرزرق و برق‌تر شود. بنابراین، هفت ظرف که به این رنگ باشند و بتوانند با یکدیگر ترکیب خوبی بسازند را در خانه پیدا کنید و سپس از پارچه‌هایی که در خانه دارید و رنگ آن‌ها متناسب با ظروفتان است برای انداختن در زیر ظرف‌ها استفاده کنید.

۵ روش برای ساخت یک سفره هفت سین متفاوت

استفاده از قفسه چوبی

یکی دیگر از ایده‌های عالی به‌منظور چیدن سفره هفت‌سین استفاده از قفسه چوبی است که در این مطلب بیشتر با آن آشنا خواهید شد. این ایده به‌خصوص برای کسانی که به وسایل چوبی علاقه‌مندند می‌تواند جذاب باشد.

برای ساختن چنین سفره هفت سینی، کافی است که یک قفسه چوبی شش‌قسمتی را تهیه کنید و در داخل آن شش مورد از آیتم‌های سفره هفت‌سین را قرار دهید و سپس سبزه را در یک ظرف چوبی و در کنار قفسه بگذارید.

این روش می‌تواند یک روش سنتی برای ساختن سفره هفت‌سین باشد. بنابراین، شما می‌توانید با اضافه کردن آیتم‌های سنتی، این سفره هفت‌سین را زیباتر کنید. برای مثال، می‌توانید تخم‌مرغ‌هایی با طرح سنتی، دیوان حافظ با طرح سنتی و شمع‌هایی در ظرف چوبی را در نظر بگیرید. قرار دادن دیوان حافظ در هر سفره هفت سینی لازم است.

اگرچه امروزه می‌توانید از فال حافظ انلاین نیز استفاده کنید اما قرار دادن این کتاب در سفره هفت‌سین در روز آغاز سال نو می‌تواند زیبایی خاصی را به سفره شما ببخشد. فال حافظ با معنی و تفسیر کامل می‌تواند برای پیشگویی مورداستفاده قرار بگیرد. بااین‌حال، مهم است کتاب فال حافظ اصلی و همراه با معنی را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید نتیجه عشق امروز یا هر مسئله‌ای که با آن مواجه هستید را بدانید، استفاده از فال حافظ می‌تواند برای شما الهام‌بخش باشد.

استفاده از رنگ‌های سبز و زرد

۵ روش برای ساخت یک سفره هفت سین متفاوت
۵ روش برای ساخت یک سفره هفت سین متفاوت

در سال جدید نه‌تنها رنگ‌های سبز و زرد ترند هستند، بلکه این رنگ‌ها می‌توانند به‌خوبی نمودی از فرارسیدن بهار و جشن گرفتن تولد دوباره طبیعت باشند. بنابراین، اگر می‌خواهید یک سفره هفت‌سین متفاوت داشته باشید، می‌توانید از رنگ‌های زرد و سبز برای سفره هفت‌سین خود استفاده کنید.

برای مثال، می‌توانید ظرف‌های سفره را با یکی از این رنگ‌ها آماده کنید و از سوی دیگر، در انتخاب گل‌ها، روبان دور سبزه و سایر موارد از رنگ دیگر استفاده کنید. داشتن تم نه‌تنها برای پوشیدن لباس اهمیت زیادی دارد بلکه برای سفره‌آرایی نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد. شما می‌توانید با استفاده از این سفره هفت‌سین، عکس‌های خاطره‌انگیزی از جشن آغاز سال نو داشته باشید.

استفاده از لیوان‌های پایه‌دار

یکی دیگر از ایده‌های بسیار شیک و متفاوت، استفاده از لیوان‌های پایه‌دار برای آیتم‌های سفره هفت‌سین است. این ایده می‌تواند برای عکاسی نیز بسیار زیبا باشد و موجب شود که بتوانید به‌خوبی سفره هفت‌سین خود را داخل عکس نشان دهید. بااین‌حال، آنچه در این سفره اهمیت زیادی دارد این است که برای همه آیتم‌های سفره هفت‌سین از ظرف سیب و سرکه گرفته تا ظرف سبزه و جاشمعی‌ها، از ظرف پایه‌دار استفاده کنید.

درنهایت، اگر می‌خواهید سفره هفت‌سین متفاوتی برای امسال داشته باشید سعی کنید هرچه زودتر برای ساختن آن اقدام کنید. ایده‌هایی که در مورد نحوه چیدمان هفت‌سین وجود دارد بسیار بی‌شمار و متعدد است که در این مقاله با چند مورد از آن‌ها آشنا شدید.

بااین‌حال، آنچه اهمیت زیادی دارد ترجیح شخصی شماست. بنابراین، قرار نیست لزوما از قاعده‌ای خاص برای چیدمان سفره هفت‌سین استفاده کنید. آنچه اهمیت بیشتری دارد این است که از فرایند چیدمان این سفره لذت ببرید و تنها به دنبال نتیجه نباشید.

آگهی در گلونی

کد خبر : 263930 ساعت خبر : 2:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=263930
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات