امضای کارزار مخالفت با اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده

امضای کارزار مخالفت با اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده

به گزارش گلونی کارزاری مبنی بر مخالفت با اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده در حال برگزاری است.

در بخشی از این کارزار که خطاب به رئیس جمهور نوشته شده، آمده است:

«با توجه به این موضوع که جزیره آشوراده زیستگاه پرندگان و گونه‌های جانوری و گیاهی نادر و دارای موقعیت منحصر به فرد و بی‌بدیل و انحصاری در شمال ایران است، استدلال و توجیه اجرای طرح گردشگری در داخل این جزیره بر چه مبنایی استوار گشته است؟

ما امضاکنندگان این نامه به هیچ عنوان مخالف توسعه، اشتغال‌زایی و واگذاری فعالیت‌های اقتصادی به بخش‌های خصوصی و دولتی و حتی اجرای طرح گردشگری در منطقه بندرترکمن نیستیم، بلکه از اجرای این طرح در منطقه و در مجاورت جزیره‌ آشوراده، در شهر بندر ترکمن یا بندر خواجه نفس و یا هر ساحل دیگری و رونق گردشگری یا اکوتوریسم در استان گلستان حمایت هم می‌نماییم.

توضیحات ایمان ابراهیمی را از طریق ویدیوی زیر ببینید:

نماشای گلونی را دنبال کنید

با توجه به اینکه فاصله جزیره آشوراده از ساحل شهر بندر ترکمن حدود چهار کیلومتر است و تمامی امکانات و زیر ساخت‌ها در شهر بندر ترکمن و بندر خواجه نفس و بندرگز مهیاست و ساخت امکانات گردشگری و توریستی در این مناطق با هیچ محدودیتی مواجه نیست و گردشگر در صورت علاقه‌مندی به طبیعت بکر و حیات وحش جزیره آشوراده ظرف کمتر از ده دقیقه می‌تواند به جزیره ورود پیدا کند، چه اصرار و دلیلی وجود دارد که بخواهیم درون جزیره آشوراده تاسیسات گردشگری حتی با لحاظ شدن معیارهای محیط زیست ساخته شود؟

با توجه به موارد اشاره شده و مخالفت قبلی سازمان بازرسی کل کشور با اجرای این طرح و ظن تلاش جهت واگذاری عرصه‌ها و دارایی‌های عمومی و انفال ملت ایران جهت شخصی‌سازی و سوءاستفاده‌های موقعیتی و موارد مشابه، از شما استدعا دارد به عنوان رئیس جمهور دولت انقلابی و حافظ منافع ملی و حقوق مردم، مانع از تجاوز به منابع طبیعی و اموال عمومی و ملی مردم ایران باشید.

ساخت هتل و تفریحگاه و توسعه طرح‌های گردشگری در هر نقطه دیگری و توسط هر شخص و نهادی ممکن است اما ساخت یک جزیره آشوراده با این موقعیت خاص طبیعی و خارق‌العاده در هیچ جای دیگری در ایران عزیز ممکن نیست.»

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 265900 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=265900
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات