وزیر کشور: اجرای پتروشیمی میانکاله تا بررسی دقیق محیط زیستی متوقف می شود

وزیر کشور: اجرای پتروشیمی میانکاله تا بررسی دقیق محیط زیستی متوقف می شود

به گزارش گلونی وزیر کشور، احمد وحیدی، در خصوص اجرای پتروشیمی میانکاله گفت: «بر اساس دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران تا بررسی مجدد ابهامات زیست محیطی، احداث پتروشیمی میانکاله متوقف خواهد ماند.

دو روز پیش هم استاندار مازنداران اعلام کرده بود که طبق دستور ریاست محترم جمهوری تا زمانی که محیط زیست نظر نهایی خود را اعلام نکند، عملیات اجرای این پروژه متوقف خواهد ماند.»

تالاب بین‌المللی میانکاله در شرق مازندران دارای ۴۰ هزار هکتار مساحت آبی است که از دهستان میانکاله در شهرستان بهشهر تا آشوراده در استان گلستان گسترده است.

همچنین این تالاب به دلیل داشتن پهنه آبی مناسب با ذخایر غذایی غنی و آبزیان همه ساله پذیرای بیش از ۳۰ تا ۴۰ گونه از پرندگان مهاجر زمستان گذران و بیش از ۱۰۰ گونه از پرندگان بومی آبزی و کنارآبزی است.

احداث پتروشیمی در این منطقه، (که در رده آلاینده‌ترین صنایع قرار دارد) علاوه بر نابودی محل زندگی جانوران و پرندگان، باعث آلودگی شدید هوا و منابع آبی می‌شود و در فاصله‌ای کم به منطقه‌ای آلوده و غیر قابل استفاده برای گونه‌های جانوری تبدیل خواهد شد.

اکنون غیر از مخالفت سازمان محیط زیست، کارشناسان و متخصصان حوزه محیط زیست و توسعه پایدار و مردم منطقه که در روزهای اخیر بارها اعتراض خود را تحت عنوان کارزار به گوش مسئولین رسانده‌اند، احداث پتروشیمی در میانکاله نواقص قانونی نیز دارد.

ایرادات قانونی پتروشیمی میانکاله از زبان محمد داسمه

میانکاله و پتروشیمی و توسعه پایدار

درخواست دانشگاهیان و فعالان محیط زیست از مقام معظم رهبری درباره پتروشیمی میانکاله

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 266649 ساعت خبر : 11:51 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=266649
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات