افزایش تصادفات در محورهای لغزنده؛ با تجهیزات سفر کنید

افزایش تصادفات در محورهای لغزنده؛ با تجهیزات سفر کنید

معاون اجتماعی و ترافیک پلیس راهور گفت: «از رانندگان تقاضا می‌کنیم برای تردد در محورهای کوهستانی از تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ استفاده کنند.»

افزایش تصادفات در محورهای لغزنده

به‌گزارش گلونی به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی روز چهارشنبه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ گفت: «بخشی از محورهای برف‌گیر در استان آذربایجان شرقی باز شدند، اما رانندگان همچنان برای تردد در محورهای کوهستانی مانند استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از زنجیر چرخ استفاده کنند.»

معاون اجتماعی و ترافیک پلیس راهور افزود: «در محورهای برف‌گیر با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها امکان واژگونی و از جاده خارج شدن خودرو وجود دارد به همین دلیل شاهد افزایش تصادفات هستیم. متاسفانه برخی از رانندگان نیز مهارت کافی و لازم را برای رانندگی در جاده‌ها، به ویژه محورهای برف‌گیر را ندارند.»

او تصریح کرد: «تردد در تمامی محورها جریان دارد و راه‌ها باز است. همچنین بار ترافیکی در منجیل و رودبار نیمه سنگین است، از رانندگان تقاضا داریم با حوصله رانندگی کنند و پس از عبور از ترافیک‌های مقطعی، زمان هدر رفته را با سرعت‌های غیرمجاز جبران نکنند.»

با تجهیزات سفر کنید

اگر سفر می‌روید خوب است که بدانید ساده‌ترین کاری که برای مقابله با هوای سرد می‌توانید انجام دهید، به همراه داشتن وسایل و ابزارهای ضروری است.

مطمئناً لاستیک زاپاس و جعبه ابزار نیاز است اما بهتر است چیزهای دیگری مانند روغن موتور، آب برای آبپاش و مایع ضد یخ در صندوق خودرو همراه داشته باشید.

چراغ قوه یا چراغ هشدار، کابل مخصوص برای عمل به اصطلاح باتری به باتری کردن خودرو زنجیر چرخ هم از دیگر چیزهایی است که اگر شب هنگام در جاده گیر کردید نیاز می‌شوند.

حتی اگر لباس گرم پوشیده‌اید، یک جفت دستکش، چکمه و حتی یک پتو همراه خود داشته باشید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 264918 ساعت خبر : 10:47 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=264918
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات