درخواست حمایت از دریاچه ارومیه و احیای آن

درخواست حمایت از دریاچه ارومیه و احیای آن

به گزارش گلونی کارزاری مبنی بر حمایت از دریاچه ارومیه و احیای آن در حال برگزاری است.

در بخشی از این کارزار که خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست و نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس نوشته شده، آمده است:

«همان‌طور که مستحضرید، سطح آب دریاچه ارومیه روزبه‌روز پایین‌تر می‌آید و اگر فکری به حال تغییر شرایط این دریاچه نکنیم به‌زودی خشک شده و با بیابانی از نمک مواجه خواهیم شد.

احیای دریاچه ارومیه از دغدغه‌های مهم مردم منطقه است. پیامدهای زیست‌محیطی بر اثر خشک‌شدن این دریاچه، از جمله ریزگردهای نمکی، از بین رفتن بخش کشاورزی و تهدید حیات میلیون‌ها ساکن منطقه شمال‌غرب کشور، باعث نگرانی است.

به گفته کارشناسان، با خشک شدن دریاچه ارومیه بیش از ۱۰ میلیارد تن نمک به‌صورت گردوغبار و طوفان بر سر مردم این ناحیه فرو خواهد ریخت و این بحران قرار نیست تنها گریبان آذربایجان را بگیرد، بلکه بسیاری از مناطق کشور را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

حیات و زندگی مردم این منطقه به احیای دریاچه ارومیه وابسته است. احیای این دریاچه و تبدیل آن به یک منطقه توریستی، به پیشرفت و شکوفایی مناطق اطراف آن خواهد انجامید و سود سرشاری را برای نهادهای دولتی به ارمغان خواهد آورد.

همچنین احیای این دریاچه به ایجاد شغل‌های فراوان برای جوانان بیکار این استان کمک شایانی خواهد کرد.

لذا خواهشمندیم در اسرع وقت تصمیمات لازم برای احیای این دریاچه اتخاذ شود؛ چراکه عدم توجه به احیای دریاچه ارومیه عواقب بسیاری برای ساکنان استان‌های شمال غرب و در سطح کلان برای کشور خواهد داشت.»

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 266769 ساعت خبر : 9:45 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=266769
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات