آيين رونمايی از كتاب كهنه سرباز و فيلم مستند اسكندر در خرم آباد برگزار شد

آيين رونمايی از كتاب كهنه سرباز و فيلم مستند اسكندر در خرم آباد برگزار شد

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری لرستان در این آیین که روز چهارشنبه ۲۴ فروردین با حضور اسکندر بیرانوند فرمانده لشکر ۸۴ پیاده‌ی ارتش لرستان در دوران دفاع مقدس و از فرماندهان شجاع آن دوران، بهرام ستاری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، امیر سرتیپ دوم مراد خوش کنار فرمانده لشکر ۸۴ لرستان، کوروش بیرانوند مشاور استاندار، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان و جمعی از فرماندهان لشگری و‌ مسئولان استانی برگزار شد.

در این مراسم همچنین از كتاب «كهنه‌سرباز» و فيلم مستند «اسكندر» تولید حوزه هنری لرستان رونمایی شد.

این مراسم با استقبال ویژه‌ای در تقدیر و تجلیل از رشادت ها و جانفشانی‌های امیر سرتیپ دوم اسکندر بیرانوند فرمانده سلحشور دوران دفاع مقدس برگزار شد.

کتاب کهنه سرباز خاطرات امیر سرتیپ دوم اسکندر بیرانوند است که توسط امین کیانی گردآوری و در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

این کتاب، خاطرات امیر سرتیپ دوم «اسکندر بیرانوند» فرمانده لشکر ۸۴ پیاده‌ ارتش لرستان و از فرماندهان شجاع دوران دفاع مقدس است. کتاب با خاطرات دوران کودکی بیرانوند شروع می شود و تا دوران پس از بازنشستگی ادامه دارد. بخش عمده‌ کتاب حول خاطرات راوی از حوادث سال‌های ۱۳۵۲ و ۱۳۵۳ در مهران پیش از انقلاب و ارتفاع ۳۴۳ دزفول پیش و عملیات‌های محرم و فتح‌المبین می‌چرخد.

مستند «اسکندر» به کارگردانی حسین سپهوند از فیلم‌سازان لرستانی نیز زندگی امیرتیمسار دوم اسكندر بیرانوند را روایت می‌کند.

اين مستند تلاش دارد ابعاد شخصيتی سرهنگ اسكندر بيرانوند، خاطرات و نقش بارز و ممتاز ایشان و تاکتیک‌های نظامی او در فرماندهی عمليات‌های جنگ تحمیلی و سلحشوری نيروهای رزمنده‌ ارتشی لرستانی در دوران دفاع مقدس را به تصوير بكشد.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 266472 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=266472
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات