امضای کارزار درخواست بازگشایی موزه نفت سوزهای کرمان

امضای کارزار درخواست بازگشایی موزه نفت سوزهای کرمان

به گزارش گلونی کارزاری تحت عنوان «بازگشایی موزه نفت سوزهای کرمان» در حال برگزاری است.

در این درخواست که خطاب به وزیر نفت، استاندار، شهردار، مدیر میراث فرهنگی و نماینده مجلس کرمان نوشته شده، آمده است:

«موزه نفت‌سوزهای کرمان دربرگیرنده قدیمی‌ترین و منحصر به فردترین لوازم و اشیای نفت‌سوز است و به دلیل مجاورت با بافت تاریخی شهر و همجواری با مزار سردار مقاومت، نه تنها دارای ارزش مادی بوده بلکه دربرگیرنده ارزش‌های معنوی نیز هست.

متأسفانه با بحث تغییر مدیریت و طرح این موضوع از طریق روابط عمومی شرکت نفت، مدت‌هاست که مورد بازگشایی قرار نگرفته است و شهروندان فرهنگ‌دوست کرمان امکان بازدید از اشیای موجود در موزه و تجدید خاطره با آنها را ندارند.

از این رو ما شهروندان فرهنگ‌دوست و جامعه هنرمندان کرمان، از شما تقاضا داریم هرچه سریع‌تر با توجه به اهمیت ویژه فصل بهار، تمهیدات و دستورات لازم برای بازگشایی باغ موزه نفت‌سوزهای کرمان و فراهم نموندن امکان بازدید از آن برای شهروندان کرمانی را مبذول فرموده و اجازه ندهید شاهد فراموشی و نابودی خاطره ها و میراث ارزشمند گذشتگان در این شهر و کشور باشیم.»

گفتنی است در اسفندماه ۱۳۹۹ باغ موزه نفت سوز‌ها با نمایش ۳۰۰ نمونه شی قدیمی به عنوان بهترین موزه در ایران و خاورمیانه در کرمان افتتاح شده بود.

این موزه در خانه باغ تاریخی معروف به امارت بیگلر بیگی متعلق به دوران قاجاریه در خیابان زریسف کرمان واقع در شهدای ۱۷ واقع شده است.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 266237 ساعت خبر : 10:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=266237
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات