درخواست افزایش بودجه ترمیم و نگهداری تخت جمشید و دیگر آثار باستانی

درخواست افزایش بودجه ترمیم و نگهداری تخت جمشید و دیگر آثار باستانی

به گزارش گلونی کارزاری مبنی بر درخواست افزایش بودجه ترمیم و نگهداری تخت جمشید و دیگر آثار باستانی در حال برگزاری است.

با توجه به پیشینه کهن و غنی کشورمان، آثار تاریخی و باستانی پر شمار و در عین حال بی‌مانندی در هر گوشه از کشور وجود دارد که علاوه بر جنبه گردشگری که حائز اهمیت هستند اما در عین حال به مراقبت و نگهداری اصولی و در صورت لزوم به ترمیم نیاز دارند تا این سرمایه‌های ملی تا نسل‌های آینده به درستی حفظ شوند.

متأسفانه آنچه مسلم است نشان می‌دهد که بسیاری از آثار ارزشمند تاریخی، آسیب دیده‌اند و لازم است بودجه‌ای برای مرمت آن‌ها در نظر گرفته شود.

با توجه به آمار به دست آمده، در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ بیش از ۱۲ میلیون گردشگر به استان فارس سفر کرده‌اند که دلیل انتخاب بیشتر این مسافران بازدید از تخت جمشید، آرامگاه کوروش بزرگ، نقش رستم، آرامگاه سعدی، آرامگاه حافظ و سایر جاذبه‌های تاریخی و باستانی این استان بوده است.

شایان توجه است سایر آثار تاریخی دیگر شهرها از جمله کرمانشاه، لرستان و… نیز باید در نظر قرار گرفته شوند. این درخواست در سایت کارزار خطاب به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه شده که در این نامه نسبت به افزایش بودجه نگهداری و ترمیم اماکن تاریخی و ثبت ملی آن‌ها تقاضا شده تا شرایط بهتری برای بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی این اماکن فراهم شود.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: ملیکا طاهری عطار

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 267009 ساعت خبر : 9:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=267009
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات