درخواست تعویق کنکور سراسری ۱۴۰۱

درخواست تعویق کنکور سراسری ۱۴۰۱

به گزارش گلونی این روزها کارزاری تحت عنوان «درخواست تعویق کنکور سراسری ۱۴۰۱» در حال برگزاری است.

در متن این درخواست که خطاب به ریاست جمهور، ریاست مجلس شورای اسلامی و ریاست قوه قضائیه نوشته شده، آمده است:

«ما جمع کثیری از داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ با توجه به ادله زیر تعویق در زمان برگزاری این کنکور را خواستاریم:

۱- پس از برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۱ تصاویر بسیاری توسط خبرگزاری‌های رسمی ایران و وبسایت‌های دانشگاه‌های داخلی منتشر شد که متاسفانه حاکی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور دکتری ۱۴۰۱ بود؛ پس از آن دکتر رحیم نیا مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت طی نامه شماره د/۴۴۹۴/۱۲۳ مورخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ خواستار پیگیری جدی این موضوع از معاونت بهداشت این وزارتخانه شد.

لذا با توجه به احتمال وقوع دوباره این فاجعه، عدم تضمین سلامت جان داوطلبان و ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی، خواستار تعویق کنکور سراسری ۱۴۰۱ در صورت وجود حتی یک شهر قرمز در کشور به زمان ایمن‌تر هستیم.

همه ما بر این باوریم که تحصیلات دانشگاهی امری واجب برای آینده‌سازان کشور بوده و کنکور تا حدی عادلانه‌ترین راه جوانان برای ساختن آینده‌شان است ولی سلامتی و جان انسان‌ها اهمیتی به مراتب بیشتر دارد.

۲- طبق مصاحبه منتشرشده از دکتر عمادی، سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در وبسایت خبرگزاری تابناک در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۷ (کد خبر: ۸۷۳۹۳۷) فاصله یک‌ماهه بین امتحانات نهایی و کنکور برای دانش‌آموزان لازم است (تا داوطلبان بتوانند بعد از امتحانات نهایی پایه دوازدهم، دروس سال‌های دهم و یازدهم را مرور و جمع بندی کنند) ولی امسال این فاصله تنها حدود ده روز است!

۳- طبق مصاحبه منتشرشده از دکتر کبگانیان قائم مقام و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در وبسایت رسمی این شورا در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ (کد خبر ۱۰۸۶۷) بین امتحانات نهایی و کنکور باید حداقل بیست روز فاصله باشد (تا داوطلبان بتوانند بعد از امتحانات نهایی پایه دوازدهم، دروس سال‌های دهم و یازدهم را مرور و جمع بندی کنند) ولی امسال این فاصله تنها حدود ده روز است!»

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 267987 ساعت خبر : 5:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=267987
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

سازمان سنجش عزیز بما رحم کنین..هرکدوم از ما با ها کرونا گرفته از درس عقب افتاده..یکم درک کنین