تلف شدن خرس قهوه ای بر اثر ضرب و جرح در اردبیل

تلف شدن خرس قهوه ای بر اثر ضرب و جرح در اردبیل

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل، صبح روز جمعه پيرو گزارش تلفنی محيط‌بانان شهرستان نمين مبنی بر اعلام حضور يک قلاده خرس ‌قهوه‌ای در روستای كنازق شهرستان نمین، مامورين يگان حفاظت محيط زيست، كارشناسان، رييس اداره حيات‌وحش استان، معاون محيط زیست طبيعی اداره كل و مدیرکل به محل اعزام شدند.

متاسفانه مشاهده شد که اهالی روستا قبلاً با توسل به روش‌ها و رفتارهای نامناسب، پس از تعقيب و گريز و ضرب و جرح حيوان و از پا انداختن آن، با استفاده از ادواتی نظير تراكتور، گونه مذكور را مهار نموده و آسيب جدی به اين جانور وارد نموده‌اند به طوری كه ضمن زيرگرفتن آن با تراكتور، باعث شكستگی استخوان پا و لگن و آسيب ستون فقرات حيوان گرديده و با يک حلقه طناب ضخيم از ناحيه گردن بسته و پای عقب سمت چپ حيوان را زير چرخ تراكتور قرار داده‌اند تا به زعم خود مانع فرار آن شوند.

تلف شدن خرس قهوه ای در اردبیل

اكيپ يگان حفاظت محيط زيست با همكاری عوامل نيروی انتظامی مستقر در محل به منظور ايجاد امكان انتقال آن به كلينيک حيات وحش استان و جلوگيری از احتمال خطر حمله به افراد حاضر در محل و روستاییان با به‌كارگيری اسلحه بيهوشی و بیهوش نمودن خرس اقدام و گونه مذكور را با قفس به مركز استان و كلينيک حيات‌وحش انتقال داده شد.

سپس دامپزشک معتمد راهنمايی‌های لازم براي بهبود و بازگشت حيوان به شرايط عادی را ارائه نمودند و معاينات بالينی و مداوای لازم نيز بر روی اين جانور صورت گرفت به طوريكه حيوان به محرک‌های وارده عكس‌العمل نشان داد و ضربان قلب و تنفس آن به حالت عادی برگشت.

ليكن با توجه به شدت آسیب دیدگی حيوان از ناحيه ستون فقرات و خونريزی داخلی ناشی از آسيب امعا و احشا متاسفانه تلاش‌های به عمل آمده تا پاسی از شب برای احياء مثمر واقع نشد و حيوان تلف گرديد.

به اطلاع هموطنان می‌رساند چنانچه به هر نحو ممکن با حضور حیات وحش در روستا و اطراف آن مواجه شدند، بدون آسیب به حیوان و یا حمله و رفتار غیر حرفه‌ای با آن، مراتب را به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط بانی و یا اداره محیط زیست و یا شمار تلفن ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، مراتب را با رعایت اصول فنی و ایمنی لازم رسیدگی نمایند تا خدای ناکرده شاهد تلفات حیات وحش و خسارت به تنوع زیستی ارزشمند استان نباشیم.

تلف شدن یک قلاده خرس در حاشیه و ارتفاعات روستای ولایت رود

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 266961 ساعت خبر : 10:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=266961
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات