درخواست پیگیری جدی حقابه رودخانه هیرمند

درخواست پیگیری جدی حقابه رودخانه هیرمند

به گزارش گلونی این روزها کارزاری تحت عنوان «درخواست پیگیری جدی حقابه رودخانه مرزی هیرمند» در حال برگزاری است.

در متن این درخواست که خطاب به وزیر امور خارجه نوشته شده، آمده است:

«به استحضار عالی می‌رساند علیرغم تذکرهای فراوان و خشکسالی‌های مداوم در منطقه سیستان، متأسفانه هنوز پیگیری حق‌آبه سیستان وارد فاز علمیاتی نشده‌ است و با احداث بندکمال‌خان همان اندک امید مردم منطقه سیستان نیز از بین رفته است.

فضای روانی ایجاد شده در محدوده جغرافیایی کشور افغانستان، و استقرار شبه نظامیان طالبان، بر حکومت افغانستان، این موضوع مهم را به چالشی اساسی مبدل کرده است. طرح‌های صنعتی نیمه‌تمام زیادی کلنگ زده شده که هیچ‌کدام به سرانجام نرسیده و اشتغالی ایجاد نشده است. قطع آب ورودی سبب مهاجرت مردم سیستان و خالی شدن منطقه از سکنه خواهد شد. خواهشمندیم به صورت ویژه نسبت به پیگیری حق‌آبه مردم مظلوم سیستان دستور فرمائید.»

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

گفتنی است مشکل خشکسالی و کم‌آبی استان سیستان و بلوچستان، موضوع جدیدی نیست بلکه مدت‌هاست که ریشه‌دار و برای مردم این منطقه آزار‌دهنده شده است.

استان سیستان و بلوچستان در سال‌های طولانی به عنوان انبار غله کشورمان ایران بود. ولی در سال‌های اخیر با توجه به ناملایمات عوامل طبیعی و کاهش نزولات آسمانی و همینطور عدم مدیریت درست و اصولی آب، با معضلات کم‌آبی و خشکسالی رو به رو شده است.

طبق اطلاعات ایسنا با شدت گرفتن تغییرات اقلیمی و گسترش خشکسالی، ارزش آب روز به روز بیشتر می‌شود و حتی ممکن است جنگ‌های آینده بر سر آب اتفاق بیفتد.

در این شرایط، توجه و اهمیت دادن به موضوع آب‌های مشترک و مرزی از ارزش بالایی برخوردار است.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 268075 ساعت خبر : 12:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=268075
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات