امضای کارزار درخواست حمایت از مستاجرین

امضای کارزار درخواست حمایت از مستاجرین

به گزارش گلونی کارزاری مبنی بر درخواست حمایت از مستاجرین در حال برگزاری است.

در این کارزار که خطاب به ریاست جمهوری نوشته شده، آمده است:

«احتراماً جهت حمایت از قشر مستأجر درخواست می‌گردد قیمت‌گذاری روی املاک به صورت غیرکارشناسی در پلتفرم‌های عمومی ممنوع گردد.

همانطور که مستحضر هستید رویه قیمت‌گذاری ملک به عواملی چون سن بنا، محل احداث، دسترسی به امکانات رفاهی و دیگر عوامل برمی‌گردد.

از طرف دیگر به صورت معمول معاملات در دفاتر مشاور املاک صورت می‌پذیرد که درآمد این دفاتر به قیمت و نرخ مورد معامله ملک ارتباط مستقیم دارد و هرچه نرخ معامله بیشتر باشد، حق‌الزحمه نیز افزایش می‌یابد، پس این دفاتر به جهت افزایش درآمد خود مایل به عقد قرارداد با نرخ بیشتر بین مؤجر و مستأجر هستد.

همچنین در چند سال اخیر شاهد قیمت‌گذاری شخصی و غیرکارشناسی افراد بر روی املاک هستیم و بسترهایی چون سایت‌ها که آمار بازدید بالایی دارند، جو روانی حاکم بر این بازار را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند.

در نظر داشته باشیم که مسکن به عنوان کالای اساسی زندگی محسوب می‌گردد و لوکس نبوده که به صورت دلخواه امکان تأمین یا عدم تأمین آن وجود داشته باشد و افزایش بی‌دلیل نرخ به صورت مستقیم بر روی زندگی خانوارهای مستأجر (معمولاً قشر مستأجر جز اقشار کم‌درآمد هستند) تأثیر منفی می‌گذارد.»

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

درخواست رسیدگی به وضعیت جاده های کشور

امضای کارزار درخواست تعطیلی محل دپوی زباله در جنگل سراوان

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 267430 ساعت خبر : 7:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=267430
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات