درخواست حضور دانش آموختگان محیط زیست در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

درخواست حضور دانش آموختگان محیط زیست در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

به گزارش گلونی کارزاری تحت عنوان صدور مجوز حضور دانش آموختگان محیط زیست در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

در این کارزار که خطاب به وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، ریاست دیوان عدالت عالی کشور و مجمع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نوشته شده، آمده است:

«احتراماً به استحضار می‌رساند چند سالی است که با تدبیر بجا و سنجیده در سطح آموزش و پروش کشور درس انسان و محیط زیست به بسته آموزشی مدارس متوسطه اضافه شده است (که جا دارد کمال تشکر را از متولیان امر داشته باشیم. هرچند هنوز در سطح ابتدایی که یقیناً مهم‌ترین سطح برای آموزش و فرهنگسازی است جای خالی این عنوان درسی در آموزش و پرورش کشور احساس می‌شود).

لیکن به منظور تدریس این واحد آموزشی متأسفانه تصمیمات علمی تخصصی دیده نمی‌شود و علیرغم نیاز و ضرورت، در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش، نامی از رشته علوم و مهندسی محیط زیست یعنی مرتبط‌ترین رشته آموزشی برای محیط زیست، وجود ندارد.

همانطور که دروسی مانند ریاضیات، فیزیک و شیمی نیاز به آموزش و تدریس توسط متخصصان و افراد آموزش دیده خود دارند تدریس درس انسان و محیط زیست نیز می‌طلبد که به کارشناسان مربوطه سپرده شود. یعنی دانش‌آموختگانی که سال‌ها در این زمینه تلاش بی‌وقفه داشته‌اند اگرنه کیفیت محتوای آموزش محیط زیست در مدارس از نریختن زباله در خیابان فراتر نخواهد رفت!

لذا خواهشمندیم اگر به فکر بهبود وضعیت محیط زیست کشور و آموزش اصولی و پربار هستید در این زمینه تجدید نظر فرمایید و بستری فراهم آورید تا دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان محیط زیست که به روایتی بیکارترین رشته دانشگاهی نیز قلمداد می‌شوند، مجوز حضور در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش را داشته باشند تا در سیستم آموزشی کشور نقشی مهم ایفا نمایند.»

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 267296 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=267296
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات