روز زمین پاک و کاشت ارس در منطقه سیراچال

روز زمین پاک و کاشت ارس در منطقه سیراچال

به گزارش گلونی جمعه دوم اردیبهشت ماه برابر با ۲۲ آوریل مصادف است با روز جهانی زمین که در ایران به عنوان «زمین پاک» شناخته می‌شود.

روزی نمادین که می‌باید وظیفه خطیر ما انسان‌ها در برابر زمین را یادآور باشد. یادآوری این مهم که ما در تمام طول سال وظیفه داریم از زیستگاه خود مراقبت کرده و بدان عشق بورزیم.

در این روز ارزشمند علاقه‌مندان در سراسر جهان و سراسر ایران عزیز به گرامی داشت زمین مبادرت ورزیده و در این گزارش قصد داریم به یکی از این گردهمایی‌های سبز اشاره کنیم.

روز جمعه جمعی از علاقه‌مندان در مجموعه گیاه شناسی ملی شاخه البرز مرکزی واقع در منطقه سیراچال که به کوشش جمعی از اساتید تأسیس و نگهداری شده است گرد هم آمدند.

در این گردهمایی پس از سخنرانی‌ها و ارائه پاره‌ای از توضیحات توسط جناب آقای خوشنویس، علاقه‌مندان نسبت به کاشت نهال گونه بومی ٱرس اقدام کرده و فرآیند کاشت را با آبیاری به اتمام رساندند.

برخی از این نهال‌ها به نام کنش‌گران و فعالان محیط زیستی که زندگی خود را وقف محیط زیست کرده‌اند نام گذاری شده بود.

لازم به ذکر است که در این مراسم عده‌ای از اساتید و چهره‌های محیط زیستی کشور نیز با همراهی خود اعتبار ویژه‌ای به این گردهمایی بخشیدند و اینجانب نگارنده افتخار همراهی با تمامی عزیزان حاضر و اساتید را داشته ام.

تشکر فراوان از آقایان جناب مصطفی خوشنویس از جمله اساتید فعال در باغ گیاهشناسی ملی، جناب دکتر مجید اسکندری و جناب دکتر انوشیروان شیروانی اساتید فعال این رشته، جناب مهندس محمد درویش فعال محیط زیست، جناب محسن جعفری طبیعتگرد و فعال کهن‌دار نگری و تمامی علاقه‌مندان حاضر که با کوشش یکدیگر نسبت به برگزاری مناسک پاسداشت روز جهانی زمین اهتمام ورزیده‌اند.

توضیحات محمد درویش درباره محیط زیست را ببینید:

نماشای گلونی را دنبال کنید

کلام آخر: نام گذاری یک روز در تقویم جهانی به نام روز زمین پاک بیش از یک یادآوری و بلکه به نوعی یک هشدار و زنگ خطر تلقی می‌شود، زنگ خطری که امروزه شرایط اسفناک زمین را متذکر شده و می‌خواهد به ما بفهماند که زمین خانه ماست واز بلعیدن شیره وجودش دست برداریم.

ما به زمین بدهکاریم و برای تسویه حساب خود می‌بایست دست به دست هم دهیم و به نوبه خود سهمی که در توان داریم را ایفا کنیم پیش از آنکه خانه خود را به محلی غیر قابل سکونت در این پیکره عظیم هستی تبدیل کنیم. بکوشیم تا تمامی روزهای سال ما روز زمین باشد، سبز و مانا باشید.

پایان پیام

گزارش‌گر: صدرا آقایی راد

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 266899 ساعت خبر : 9:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=266899
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات