فیلم مرد بازنده؛ همه چیز در حد یک اشاره باقی می ماند

فیلم مرد بازنده؛ همه چیز در حد یک اشاره باقی می ماند

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی دانستن بیش از حد، سر قهرمان بسیاری از فیلم‌ها را بر باد داده است. اما گاهی هم، قهرمانی در داستان پیدا می‌شود که بدون درگیری با دیگران، فقط می‌خواهد بداند.

شبیه یک نفر که بخواهد یک بازی را تا انتها انجام دهد و از سر وظیفه فقط ببیند آخرش چه می‌شود و به قطب مثبت و منفی طراحان آن هم آسیبی وارد نکند.

فیلم مرد بازنده به کارگردانی محمدحسین مهدویان یکی از آثار جشنواره فجر ۱۴۰۰ است که این روزها بعد از اکران در سینماها، به اکران آنلاین رسیده است.

مرد بازنده داستان مردی است که مسئول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود و با پیشروی مرحله به مرحله سعی در شناخت مسببین آن دارد. از طرفی در زندگی شخصی‌اش هم مسائلی وجود دارد که ذهن او را بیشتر از قبل درگیر می‌کند.

«احمد خسروی» با بازی «جواد عزتی»، قهرمانی است که دیگران، حتا پسرش، او را بازنده می‌خوانند. اما او باز هم تلاش می‌کند مسائلی که پیرامونش وجود دارد را حل و بر ترس‌هایش غلبه کند.

محمدحسین مهدویان با آثاری که در سال‌های اخیر در حوزه سریال و فیلم سینمایی ساخته است، نشان داده که می‌تواند قصه‌گوی خوبی باشد. به همین علت نوع بهره‌گیری او از دوربین و قاب‌بندی سکانس‌ها به پختگی متناسبی رسیده و بیننده را با خود همراه می‌کند.

می‌توان گفت آنچه که باعث ضعف این فیلم شده، نبود پایانی مشخص برای تمام روایت‌های اصلی و فرعی است.

با وجود انتخاب موضوع جنایی برای فیلمنامه که با موضوعات سیاسی-اجتماعی تلفیق شده، به بسیاری از اتفاقات و ارتباطات به خوبی پرداخته نشده است.

در اصل، اکثر روایت‌ها در حد اشاره باقی مانده و نیمه‌تمام می‌مانند.

مانند دندان‌دردی که از ابتدای فیلم گریبان احمد خسروی را گرفته و در پایان نیمه‌کاره می‌ماند. یا رابطه پدر و پسری که مخاطب نمی‌داند چگونه در عرض یک‌شب تغییر کرد. و یا شبکه‌ای که عوامل آن شناسایی شده‌اند اما کسی به آنها نزدیک نمی‌شود و ابهام شخصیت «رسول» با بازی «بابک کریمی» که سمت‌وسوی او در داستان مشخص نیست.

همه این‌ها مانند همان تصویر آخر، مردی تنها در کنار اتوبان و در زیر باران با دندان نیمه درمان شده، به پایان می‌رسد و سوالات متعددی را برای مخاطب باقی می‌گذارد.

به همین علت می‌توان گفت مرد بازنده در نیمه ابتدایی با گره‌افکنی و پیچیدگی ذهن بیننده را درگیر می‌کند، در میانه تا حدودی عوامل اصلی اتفاقات را شناسایی می‌کند، اما در پایان سوالاتی را ایجاد می‌کند که به بسیاری از آنها پاسخ مناسبی داده نمی‌شود.

این فیلم را می‌توانید در اکران آنلاین و در این لینک تماشا کنید

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 268019 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=268019
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات