تکمیل زیرساخت های گردشگری در آبشار گریت لرستان

تکمیل زیرساخت های گردشگری در آبشار گریت لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از آغاز عملیات تکمیل زیر ساخت‌های گردشگری در منطقه گردشگری آبشار گریت خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، سیدامین قاسمی روز یکشنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۱ ضمن بیان خبر فوق، اظهار کرد: «‌از جمله عملیات شاخص انجام شده می‌توان به بهسازی زیرساخت گردشگری، ساخت سکو و تکمیل راه دسترسی و بهسازی پارکینگ در منطقه اشاره کرد.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تاکید کرد: «‌این اقدامات در راستای بهبود کیفیت گردشگرپذیری استان لرستان در منطقه نمونه گردشگری آبشار گریت خرم‌آباد انجام می‌پذیرد.»

او در پایان ابراز امیدواری کرد: «امید داریم با توسعه حداکثری زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری در جاذبه‌های طبیعی استان شاهد رونق صنعت گردشگری و تقویت اقتصاد بومی‌محلی در این نقاط باشیم.»

آبشار گریت لرستان

گریت، روستایی است از توابع بخش پاپی شهرستان خرم‌آباد در استان لرستان ایران.

گریت دارای زمستان‌های برفی و سرد و بهار و تابستان خنک، معتدل و بسیار سرسبز و چشم‌نواز است. مالکیت اراضی منطقه در اختیار منابع طبیعی و بخشی نیز در اختیار روستاییان ساکن منطقه ‌است.

گریت در گذشته منطقه پر رونق و صاحب نامی بوده است و اوج ترقی آن مربوط به دوره سلاطین لر کوچک است.

گریت را احتمالا با آبشارش بشناسید، یک مکان گردشگری زیبا در استان لرستان.

این منطقه گردشگری در کنار روستاى گریت، بخش پاپى در فاصله ۵۰ کیلومترى شهرستان خرم‌آباد و از جمله جاذبه‌هاى طبیعى و گردشگرى دیدنى استان محسوب مى‌شود.

جاده آسفالت و نسبتا مناسب تا کنار این سلسله آبشارها کشیده شده و دسترسی به آنها را آسان نموده است.

این آبشارها در گویش محلى به تاف هفت چشمه معروف است. پوشش جنگلى اطراف آبشار را درختان بلوط، زالزالک و مو تشکیل می‌دهند. بزرگترین آبشار گریت به ارتفاع ۱۵ متر و عرض تاج ۱۷ متر است.

درباره آبشار گریت بیشتر بخوانید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 270005 ساعت خبر : 10:36 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=270005
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات