خطرات سانروف خودرو برای کودکان

خطرات سانروف خودرو برای کودکان

به گزارش گلونی بارها در سطح خیابان‌ها و معابر عمومی شهر شاهد بیرون آمدن کودکان از پنجره یا سانروف خودروی در حال حرکت بوده‌ایم که مسئله تازگی ندارد و در فصول گرم تمایل به این رفتار بیشتر هم می‌شود.

به گفته یک کارشناس، طبق مطالعاتی که به صورت ویژه و تخصصی روی رفتار ترافیکی کودکان در محیط‌های ترافیکی انجام شده است، پاسخ به فشار همسالان و دوستان تأثیر مهمی در کشش کودکان به رفتارهای ترافیکی خوب یا بد دارد.

رفتار کودکان در محیط‌های ترافیکی، تحت تأثیر رفتار و گفتار دوستان و اطرافیان است. این مسئله برای کودکان بسیار دارای اهمیت است و زمانی که کودک می‌بیند که همسالان خود از سانروف خودرو بیرون آمده‌اند همان رفتار را انجام می‌دهد.

توضیحات افشین فلاح زاده را در این خصوص ببینید:

نماشای گلونی را دنبال کنید

طبق توضیحات افشین فلاح‌زاده، مدرس و کارشناس ارشد ایمنی آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران در ویدیویی که مشاهده کردید متأسفانه تعداد بسیار زیادی از رانندگان و والدین بدون آگاهی از خطرات احتمالی، برای شادی و تفریح کودکان‌شان به راحتی به آن‌ها اجازه می‌دهند که از قسمت سانروف خودرو بیرون بیایند و اقدام به شادی و خوشحالی کنند.

ولی غافل از این مسئله هستند که با کوچکترین ترمز و یا انحراف خودرو به سمت راست یا چپ، در خوش‌بینانه‌ترین حالت کودک از ناحیه قفسه سینه دچار آسیب فوق‌العاده شدیدی می‌شود و در بدترین حالت پیش فرض نیز کودک به بیرون از خودرو پرتاب شده و حوادث بسیار ناگواری برای او رخ می‌دهد و یا با اجسام بیرون برخورد کرده و دچار آسیب‌های شدید و حتی مرگ می‌گردد.

لذا تحت هیچ شرایطی به کودکان خود اجازه ندهید جهت شادی و تفریح کردن از قسمت سانروف خودرو بیرون بیایند، حتی اگر به قیمت ناراحت شدن‌شان باشد.

شعله ور شدن پیک نیک و نحوه خاموش کردن آن

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 269275 ساعت خبر : 10:45 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=269275
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات