درخواست توقف احداث سد آمل و رسیدگی به دپوی زباله عمارت

درخواست توقف احداث سد آمل و رسیدگی به دپوی زباله عمارت

به گزارش گلونی این روزها کارزاری مبنی بر «درخواست توقف احداث سد آمل و رسیدگی به دپوی زباله عمارت» در حال برگزاری است.

در متن این کارزار که خطاب به وزیر نیرو، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و ریاست فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نوشته شده، آمده است:

«خواسته مردم شهر آمل از مسئولین این است که احداث سد هراز در آمل را متوقف نمایند.

همچنین در خصوص محل دپوی زباله عمارت آمل، که آلودگی‌ها و شیرابه‌های آن وارد آب‌های زیرزمینی و نوشیدنی شهر می‌شود، هیچ توجه و پیگیری‌ای انجام نشده است و در خصوص معادنی که جا به جای هراز، به راحتی فعالیت می‌کنند و روزبه‌روز نیز افزایش می‌یابند نیز خواستار بررسی و توقف فعالیتشان هستیم.»

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

طبق اطلاعات زیست‌آنلاین، درست در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر آمل در مسیر جاده هراز، منطقه‌ای به نام عمارت وجود دارد که از سال ۶۳ تاکنون محل دپوی هزاران تن زباله بوده است.

انباشت زباله در این منطقه به حدی گسترده است که دیگر توانایی پذیرش زباله را ندارد و چند سالی است که به مرحله اشباع رسیده است.

از سوی دیگر کارشناسان هشدار داده‌اند که شیرابه‌های این پسماندها وارد رودخانه شده و به صورت مستقیم از طریق آب شرب و به صورت غیرمستقیم از طریق کشاورزی، سلامت مردم را به خطر  انداخته اند.

نگرانی دیگر درمورد این دپوی زباله، سدی است که در کنار آن در حال احداث است که اگر ساخت این سد ادامه پیدا کند، باعث بالا آمدن سطح آب شده و زباله‌ها را بلیعده و آب را سمی خواهد کرد و کارشناسان محیط زیست نیز از پیش از آغاز احداث سد، هشدار داده بودند که در صورت احداث سد، خروجی آن شیرابه خواهد بود.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 269188 ساعت خبر : 9:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=269188
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات