زهرا امیر ابراهیمی بهترین بازیگر زن جشنواره کن شد

زهرا امیر ابراهیمی بهترین بازیگر زن جشنواره کن شد

او حالا اولین بازیگر زن ایرانی است که برنده جایزه بهترین بازیگری کن شده است.

به گزارش گلونی دقایقی قبل زهرا امیر ابراهیمی برای بازی در «عنکبوت مقدس» برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن شد تا به اولین زن ایرانی برنده این جایزه تبدیل شود.

ساعاتی پیش نیز فیلم «برادران لیلا» سومین ساخته سعید روستایی توانست جایزه باارزش بهترین فیلم از نگاه فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (Fipresci) را دریافت کرد.

جشنواره کن

گفتنی است جشنواره کن به عنوان ویترین برای فیلم‌های مهم اروپا و جهان است و جشنواره‌ای سالانه است که در کن فرانسه برگزار می‌شود.

جشنواره اکنون با بودجه ۲۰ میلیون یورویی خود که نیمی از آن از وزارت فرهنگ و نیمی دیگر از طرف شهر کن تأمین می‌شود، هرساله از اواسط ماه مه به مدت ده روز میزبان سینماگران جهان است و حدود ۲۰۰۰ فیلم بلند سینمایی را از ۱۰۰ کشور جهان جهت گزینش مورد بازبینی قرار می‌دهد.

پیش از آغاز هر رخداد، هیئت مدیره جشنواره داورانی را که به تنهایی مسئولیت انتخاب فیلم‌هایی که جوایز جشنواره را دریافت می‌کنند منصوب می‌کنند. هیئت منصفه از طیف گسترده‌ای از هنرمندان بین‌المللی، براساس نسبت و بدنهٔ کاری از میان همتایانشان انتخاب می‌شوند.

فیلم‌های بلند، هیئت داوران بین‌المللی متشکل از یک رئیس و فیلم‌های مختلف یا شخصیت‌های هنری که جوایز بخش مسابقه فیلم‌های بلند را تعیین می‌کنند.

سینه فونداسیون و فیلم‌های کوتاه، متشکل از یک رئیس و چهار شخصیت فیلم است و جایزه نخل طلایی به فیلم کوتاه به علاوه سه تا از بهترین فیلم‌های سینه فونداسیون تعلق می‌گیرد.

برادران لیلا برنده جایزه فیپرشی جشنواره‌ کن شد

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 268883 ساعت خبر : 11:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=268883
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات