تنها سالن سنگنوردی شهر خرم آباد تعطیل شد

تنها سالن سنگنوردی شهر خرم آباد تعطیل شد

به گزارش گلونی محمد بهاروند از شهروندان خرم‌آباد، درباره تعطیلی سالن سنگنوردی شهر خرم‌آباد گزارش داد:

«سالن سنگنوردی مجموعه ورزشی شهید سبزی‌پرور که‌ تنها سالن سنگنوردی شهر خرم‌آباد و تنها سالن فعال این مجموعه است به محل دپوی انجمن‌های خیریه تبدیل شده است.

تعطیلی چند روزه سالن‌ باعث سردرگمی سنگنوردان شهر شده و پس از پیگیری‌های انجام شده متوجه شدیم که تنها سالن‌ سنگنوردی شهر خرم آباد ماهیانه در اختیار گروه‌های خیریه قرار می‌گیرد و باعث دوری ورزشکاران از تمرین می‌شود.

این امر باعث آسیب به تمرینات فشرده ورزشکاران می‌شود که از نظر روانی و جسمانی ضربات غیر قابل جبرانی به سنگنوردان وارد می‌کند. همچنین قرار دادن این اقلام در سالن ورزشی باعث آسیب رساندن به کفپوش سالن می‌شود.

این در حالی است که چند سوله خالی و بدون استفاده در این مجموعه وجود دارد اما به دلایل نامعلوم از آن‌ها استفاده نمی‌کنند تا تنها سالن‌ سنگنوردی شهر به مدت چند روز تعطیل شود.»

گفتنی است سنگ‌نوردی یا صخره‌نوردی فعالیت ورزشی است که فرد با استفاده از طناب و ابزار فنی ویژه به بالا و پایین رفتن یا حرکت افقی بر روی صخره‌های طبیعی یا دیواره‌های سالنی می‌پردازد.

سنگنوردی در سالن همانند بولدرینگ در طبیعت، فرد مسیرهای کوتاه و مهارتی را روی دیواره، بالا می‌رود.

با این توضیحات تعطیلی این سالن، ناآمادگی ورزشکاران این رشته را به همراه خواهد داشت و ممکن است در دراز مدت باعث آسیب رسیدن به آنها شود.

اخبار لرستان را در گلونی بخوانید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 269403 ساعت خبر : 10:40 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=269403
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات