ابلاغ طرح حفاظت و ساماندهی شهر تاریخی گرگان به استاندار گلستان

ابلاغ طرح حفاظت و ساماندهی شهر تاریخی گرگان به استاندار گلستان

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور طی نامه‌ای به استاندار گلستان، طرح حفاظت و ساماندهی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) و ضوابط اختصاصی آن را ابلاغ کرد.

به گزارش گلونی به نقل از میراث آریا، ضوابط و مقررات اختصاصی حفاظت و احیای بافت تاریخی استرآباد (گرگان) با توجه به ضرورت و اهمیت حفاظت، ساماندهی و احیای بافت شهر تاریخی استرآباد (گرگان) و نظر به مفاد وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استناد به بندهای (۶)، (۱۰)، (۱۱) و (۱۲) از ماده (۳) قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷/۲/۱ و همچنین بند (ج) ماده (۱) قانون حمایت از مرمت و احیای بافت تاریخی- فرهنگی مصوب ۱۳۹۸/۴/۲ ابلاغ شده است.

در نامه علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور به علی محمد زنگانه استاندار گلستان آمده است:

«ضوابط و مقررات ابلاغی شامل پنج جلد گزارش از مطالعات پایه و شناخت، برنامه حفاظت، مرمت و احیا، ضوابط کنترل، نظام هدایت طراحی معماری و مرمت شهری و راهبری توسعه به همراه یک جلد آلبوم نقشه‌ها (۱۵ برگ نقشه مهر و امضا شده و لوح فشرده گزارش و نقشه‌ها) است که در تمامی طرح‌ها، اعم از طرح‌های ویژه حفاظت و احیا (ماده (۳) قانون حمایت از مرمت و احیا بافت‌های تاریخی مصوب ۱۳۹۸/۴/۲)، طرح‌های موضعی و موضوعی، کمیته‌های تخصصی مربوطه و… لازم‌الاجرا است.

شایان ذکر است، وفق بند (۱۱) از ماده (۳) قانون صدرالاشاره، اظهار نظر و موافقت نهایی در رابطه با طرح‌های توسعه و عمران (جامع، تفضیلی، تفضیلی ویژه و… در کمیته‌ها و شوراهای تخصصی و فنی مرتبط با کمیسیون ماده پنج قانون تأسیس شورای عالی معماری و شهرسازی ایران و…) منوط به رعایت و لحاظ ضوابط و مقررات قانونی حفاظت، مرمت و احیا ابلاغی است.

خواهشمند است دستور فرمایند، با همکاری نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط و با هماهنگی و نظارت وزارت متبوع، اقدامات لازم صورت پذیرد.»

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 268850 ساعت خبر : 10:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=268850
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات