فارست گامپ؛ تفاوتی که موفقیت رقم می‌زند

فارست گامپ؛ تفاوتی که موفقیت رقم می‌زند

به گزارش گلونی گذشته پرپیچ و خم هر انسانی، در زمان حال، قابل بازگویی طی اندک زمانی است و این مدت برای شنونده‌، چون فیلم مهیجی است که از تصور آن احساس لذت و شعف بی‌پایان خواهد کرد غافل از اینکه هر واژه این تکرار خاطرات، برای گوینده‌اش چون خیزش طوفان احساسات متفاوتی است که قلب را متالم می‌سازد.

فارست گامپ حکایت زندگی مرد ساده‌دل و احمق‌نمایی است که پس از گذر سال‌ها و کسب تجارب متفاوت، حالا نشسته است روی نیمکت انتظار اتوبوس و دقایق انتظار خود را با تعریف گذشته‌اش برای رهگذران سپری می‌کند.

فارست گامپ (Forrest Gump)  فیلم آمریکایی در ژانر کمدیدرام، به کارگردانی رابرت زمکیس محصول سال ۱۹۹۴ پارامونت پیکچرز است. فیلم بر پایه رمانی به همین نام که توسط وینستون گروم در سال ۱۹۸۶ نوشته شده بود ساخته شده ‌است و در آن، بازیگرانی چون تام هنکس، رابین رایت، گری سینایس، میکلتی ویلیامسون و سالی فیلد حضور دارند.

این داستان چندین دهه از زندگی فارست گامپ (با بازی تام هنکس) را نشان می‌دهد، مردی کند ذهن اما مهربان از آلاباما که شاهد چندین رویداد تاریخی مشخص در ایالات متحده در سده بیستم است و ناخواسته بر آنها تأثیر می‌گذارد.

فارست در کودکی به دلیل پایین بودن بهره هوشی و عیب جسمانی برای داشتن کمترین داشته‌ها نیز تمسخر می‌شود اما نگاه متفاوت مادر فارست و جِنی و همچنین تفهیم معانی عمیق زندگی در قالب جملات ساده و قابل فهم برای او، سبب بروز توانایی‌های خاص فارست شده و نامش را بر سر زبان‌ها می‌اندازد.

در این اثر مخاطب شاهد لوکیشن‌ و زمان‌های متفاوت در زندگی کاراکتر اول خود است که همین نکته تماشای این فیلم دو ساعت و نیمه را لذت‌بخش می‌کند.

فارست گامپ در عین سادگی، زندگی خاص و موفقیت‌های متعددی را تجربه کرده که به دست آوردن هریک در زندگی انسانی عادی، سخت و گاها غیرممکن تصور می‌شود.

گفتنی است به تام هنکس در این فیلم پولی پرداخت نشد، به جای آن او بخشی از امتیازات فیلم را به دست آورد که نزدیک به ۴۰ میلیون دلار بود.

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو یا  نماوا تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 269965 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=269965
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات