مخالفت با فعالیت معادن سنگ و تخریب محیط زیست شهر علویجه اصفهان

مخالفت با فعالیت معادن سنگ و تخریب محیط زیست شهر علویجه اصفهان

به گزارش گلونی این روزها کارزاری مبنی بر «مخالفت با فعالیت معادن سنگ و تخریب محیط زیست شهر علویجه» در حال برگزاری است.

در متن این کارزار که خطاب به رئیس دادگاه عمومی بخش مهردشت نوشته شده، آمده است:

«احتراما اینجانبان، امضاکنندگان ذیل، اهالی شهر علویجه و منطقه مهردشت، اعتراض خود را نسبت به فعالیت معادن سنگ و تخریب محیط‌زیست و در نتیجه برهم زدن اکوسیستم طبیعی و بکر منطقه مهردشت اعلام می‌داریم.

این برداشت‌ها از منابع به هرشکلی که باشد، چه قانونی و چه غیرقانونی، چهره طبیعی یک شهر و منطقه را خراب کرده و به‌مرور زندگی در آن محل را برای ساکنان طاقت‌فرسا می‌کند؛ کما اینکه سوابق اینگونه عملیات را در سایر شهرها شاهد هستیم که پیرو آن مهاجرت بی‌رویه شهروندان به‌ویژه جوانان به شهرهای بزرگ‌تر را به همراه داشته و باعث بالا رفتن استهلاک زیرساخت‌های شهری و آلودگی‌های زیست‌محیطی و از بین رفتن پوشش گیاهی و زیستگاه جانوری منطقه شده است.

منطقه مهردشت با توجه به شاخصه‌های اقلیمی و قرار گرفتن در پارک ملی و پناهگاه‌های حیات‌وحش «قمشلو و موته»، و از سوی دیگر کوهستان‌های بکر، مزارع و باغات زیبای اطراف آن پتانسیل گردشگری بالایی دارد و حتی می‌تواند با همکاری مسئولان محترم به‌عنوان «منطقه سبز» تلقی و باعث عدم مهاجرت جوانان منطقه و جذب گردشگران به این نقطه گردد.

با عنایت به اینکه در آینده‌ای نزدیک در جوار سایت اداری مهردشت واحدهای مسکونی و تجاری توسط دولت و خیرین احداث خواهد شد، ادامه روند فعلی می‌تواند بر رشد و توسعه این منطقه تاثیر منفی بگذارد.

بدین وسیله ضمن اعلام اعتراض اکید خود، از آن مقام محترم تقاضای رسیدگی و صدور دستور لازم و شایسته به‌منظور جلوگیری از هرگونه تخریب و عملیات حفاری و برداشت سنگ از منابع طبیعی و پیشگیری از آلاینده‌های زیست‌محیطی منطقه را داریم.»

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 269578 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=269578
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات