آیا نوشابه آتش را زودتر خاموش می کند؟

آیا نوشابه ماده اطفایی مناسبی است؟

به گزارش گلونی برخی از افراد هستند که تصور می‌کنند تفاوت و ارجحیتی میان مایعات برای اطفای حریق وجود دارد و نوشابه از جمله این مواد است.

اغلب منابع دیده شدن این تصورات نه چندان درست و علمی، ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی و شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی هستند که دست به دست بین کاربران می‌چرخند بدون اینکه افراد به صحت و سقم این ویدیوها و مطالب فکر کنند و پی ببرند.

این ویدیوها بیشتر جنبه تفریحی دارند تا اصولی و کاربردی. خوب است در کنار دیدن این قبیل کلیپ‌ها، قبل از ارسال برای دیگران به این مسئله هم فکر کنیم که آیا واقعا صحت علمی دارند و اینکه مبادا برای افراد جامعه خطرآفرین باشند و دیدن این ویدیوها سلامتی فردی را تحت تأثیر سوء خود قرار دهد.

آیا نوشابه آتش را زودتر خاموش می کند؟

نماشای گلونی را دنبال کنید

طبق توضیحات افشین فلاح‌زاده، مدرس و کارشناس ارشد ایمنی آتش‌نشانی تهران که در این ویدیو مشاهده خواهید کرد، آزمایشی انجام می‌شود که درمی‌یابیم که نوشابه در مقایسه با سایر مایعات از قبیل آب، دوغ گازدار یا بدون گاز، ماءالشعیر، آب‌میوه و… سبب زودتر خاموش شدن حریق نمی‌شود و نسبت به آن‌ها دارای اهمیت و ارجحیت نیست.

در این تصاویر ویدیویی آقای فلاح‌زاده با نوشابه و دوغ بدون گاز دو منبع آتش را خاموش می‌کنند و ثابت می‌کنند که هر دو مایع با یک سرعت برابر اطفای حریق می‌کنند و تمایزی بین این مایعات و آب برای خاموش کردن حریق وجود ندارد.

اگر ظرف روغن شعله ور شد چه کنیم؟

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 268595 ساعت خبر : 11:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=268595
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات