درخواست رسیدگی به آلودگی هوای اردکان یزد

درخواست رسیدگی به آلودگی هوای اردکان یزد

به گزارش گلونی این روزها کارزاری مبنی بر «درخواست رسیدگی به آلودگی هوای اردکان یزد» در حال برگزاری است.

در متن این کارزار که خطاب به رئیس جمهور کشور، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست سازمان حفاظت محیط‌زیست و ریاست فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی نوشته شده، آمده است:

«احتراماً به استحضار می‌رساند شهر اردکان واقع در استان یزد، در منطقه‌ای کویری و کم‌آب واقع شده است، اما کارخانجات و صنایع پرآبخواه و به شدت آلوده کننده در این منطقه احداث شده و فعالیت می‌کنند و کم‌آبی، آلودگی هوا و تخریب محیط زیست را افزایش می‌دهد.

تقاضا می‌شود به داد مردم اردکان برسید و از ایجاد پهنه‌های جدید صنعتی دراین شهر ممانعت کنید.»

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

گفتنی است طبق اطلاعات خبرگزاری مهر، شهر اردکان به عنوان یکی از شهرهای مهم صنعتی ایران و استان یزد، از آلودگی‌های زیست محیطی رنج می‌برد و این یکی از مطالبات همیشگی مردم اردکان است که توسعه صنایع آلاینده را متوقف کنید.

ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ از جمله واحدهای فولادی و پایین دستی آن، کارخانه شیشه، چند واحد تولید کاشی و سرامیک و از این دست صنایع آلاینده باعث شده است که اردکانی‌ها همواره از فعالیت صنایع گلایه‌مند باشند.

بیشترین گلایه آنها متوجه بزرگترین واحد صنعتی و معدنی کشور است و مردم این شهر عقیده دارند برای جبران خسارت‌هایی که به منابع این شهرستان وارد شده و آلودگی‌هایی که ایجاد می‌شود، اقدام قابل قبولی برای شهرستان انجام نشده است.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 270878 ساعت خبر : 9:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=270878
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات