درخواست رسیدگی به ریختن زباله در معابر شهری

درخواست رسیدگی به ریختن زباله در معابر شهری

به گزارش گلونی این روزها کارزاری تحت عنوان درخواست تصویب جریمه نقدی سنگین ریختن زباله در محیط زیست و معابر شهری در حال برگزاری است.

مایه تأسف است که هنوز هم در گوشه و کنار محل زندگی و محیط زیست‌مان به دلیل بی‌مبالاتی ناآگاهانه عده کثیری، شاهد انبوهی از زباله هستیم که رها شده‌اند و در محل مخصوص زباله قرار داده نشده‌اند.

شوربختانه این شیوه رفتاری غلط در جامعه با توجه به تلاش‌هایی که در طی سال‌ها برای فرهنگ‌سازی صورت گرفته، هنوز در بین بسیاری از مردم دیده می‌شود.

مضاف بر اینکه ریختن زباله در محیط زیست و معابر شهری علاوه بر تخریب زیبایی بصری، برای سلامتی انسان‌ها نیز بسیار مضر است.

متأسفانه به دلیل ناکافی بودن فرهنگ‌سازی و کمبود آموزش در خصوص اهمیت حفاظت از محیط زیست و پاکیزه نگه داشتن آن، شاهد بی‌توجهی گسترده جامعه درباره این موضوع هستیم. زیرا افراد بسیاری معتقدند که فقط وظیفه ارگان‌های دولتی است که محیط شهرها را پاکیزه نگه دارند.

با توجه به تجربه کشورهای موفق در این امر، آموزش مستمر و فرهنگ‌سازی و تصویب جریمه‌های نقدی، در گذر زمان اثر بازدارندگی قابل توجهی خواهد داشت.

به نظر می‌رسد برای اجرایی شدن برخی از قوانین شهری توسط شهروندان، باید سختگیری‌هایی از جانب مراجع ذی‌ربط در نظر گرفته شود.

لذا به همین دلیل در سایت کارزار درخواستی خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و ریاست فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ارائه شده تا برای جلوگیری از ریختن زباله در سطح شهر، جاده‌ها، طبیعت و… قوانین سختگیرانه‌تری تصویب شود؛ به طور مثال وضع جریمه نقدی و سنگین برای هر بار رها کردن زباله می‌تواند تا حد قابل توجهی از این رفتار نادرست شهروندی پیشگیری کند.

این کارزار تا ٢٥ تير ١٤٠١ ادامه دارد.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آن‌ها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: ملیکا طاهری عطار

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 270114 ساعت خبر : 11:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=270114
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات