درخواست برخورد قاطع با سازمان سنجش و وزارت علوم به خاطر قطع کردن اینترنت

درخواست برخورد قاطع با سازمان سنجش و وزارت علوم به خاطر قطع کردن اینترنت

به گزارش گلونی کارزار مبنی بر «درخواست برخورد قاطع با سازمان سنجش و وزارت علوم به خاطر قطع کردن اینترنت» در حال برگزاری است.

در متن این کارزار که خطاب به معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور نوشته شده، آمده است:

«طی روزهای گذشته در اتفاقی عجیب و تأسف‌بار به درخواست سازمان سنجش و وزارت علوم، اینترنت شهروندان در برخی مناطق قطع شده است.

این نقض آشکار حقوق شهروندی به بهانه جلوگیری از تقلب‌های احتمالی در حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری رخ داده است.

بسیاری از مردم نگران هستند. قطع اینترنت به در دسترس‌ترین و راحت‌ترین راه‌ حل برای پوشش ضعف‌ها در مسئولان اجرایی تبدیل شده باشد.

از آنجا که قطع کردن دسترسی به اینترنت نقض مواد ۳۳، ۳۴ و ۳۵ منشور حقوق شهروندی و خلاف میثاق بین‌المللی حقوق بشر است، و قطع شدن آن به درخواست یک سازمان دولتی نادیده گرفتن حقوق عامه است، از شما خواهشمندیم با پیگیری و برخورد قاطع با مسئولان درخواست‌کننده و نهادهای موافقت‌کننده با چنین درخواستی از حقوق عامه دفاع نمایید، تا قطع اینترنت به درخواست هر سازمانی تبدیل به یک بدعت خطرناک نشود.»

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

گفتنی است بر اساس آخرین آمارها آزمون سراسری امسال با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر داوطلب بیشتر دارد، اما با توجه به اینکه داوطلبان می‌توانند علاوه بر گروه اصلی در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت‌کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیشتر از سال قبل و میزان قابل توجه این افزایش در گروه علوم انسانی (۴۲ هزار و ۱۸ نفر) است.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 270613 ساعت خبر : 11:35 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=270613
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

قطع اینترنت در حوزه های کنکور کاری خداپسندانه و در جهت حفظ حقوق مردم است قدردان زحمات سازمان سنجش و وزارت ارتباطات هستیم خدا قوت خسته‌نباشید