فیلم سینمایی روز صفر؛ داستانی واقعی با روایت جذاب

فیلم سینمایی روز صفر؛ داستانی واقعی با روایت جذاب

مسائل امنیتی و مبارزه با افراد و گروه‌هایی که قصد ایجاد اختلال در امور داخلی کشور را دارند، یکی از موضوعاتی است که مورد توجه فیلمسازان سینما و تلویزیون بوده و مخاطبان نیز از آن استقبال می‌کنند.

به گزارش گلونی فیلم سینمایی روز صفر، به عنوان اولین تجربه کارگردانی سعید ملکان، دستگیری عبدالمالک ریگی که قصد انجام عملیات تروریستی گسترده در مراکز استا‌ن‌های ایران داشت را روایت می‌کند.

این فیلم تلاش یک مامور امنیتی با بازی امیر جدیدی برای به دام انداختن عبدالمالک ریگی با بازی ساعد سهیلی را روایت کرده و به نوعی تقابل دو نقطه مقابل یکدیگر را نشان می‌دهد.

مستند بودن اتفاقات و آگاهی مخاطب نسبت به سرانجام این داستان، به پیشبرد داستان کمک کرده و به همین علت، بیننده پیش از آنکه شاهد چگونگی جزئیات عملیات باشد، شاهد صحنه‌های جذابی است که مشابه آن را در سینمای داخلی کمتر دیده است.

سکانس‌هایی مثل معرفی گروه‌های تروریستی، تعقیب و گریز و سکانس‌های انتهایی که اطلاعات بیشتری از داستان اصلی به مخاطب نمی‌دهد، اما می‌تواند برای بیننده جذاب باشد و باعث شود تا انتها فیلم را همراهی کند.

از نکات مثبت این فیلم می‌توان به بازی امیر جدیدی در نقش یک مامور امنیتی اشاره کرد که مولفه‌های یک مامور امنیتی را در خود دارد و در قسمت‌های مختلف فیلم آن را به نمایش می‌گذارد.

گفتنی است فیلم روز صفر نخستین بار در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و در ۱۲ رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد که از این میان، موفق به دریافت ۵ سیمرغ بلورین در بخش‌های بهترین طراحی صحنه و لباس، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، بهترین فیلم از نگاه ملی، جایزه ویژه هیئت داوران و بهترین فیلم اول نیز شد.

این فیلم را می‌توانید در اکران آنلاین و در این لینک تماشا کنید

سایر معرفی‌های فیلم را در این لینک بخوانید

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 270587 ساعت خبر : 7:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=270587
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات